måndag 18 juni 2012

Paj

Att jag inte lär mig, men trots lite sömn för mig så var jag rätt pigg på förmiddagen. I alla fall så länge jag inte satte mig ner eller la mig ner vilket jag försökte undvika...
Efter lunch, rester så klart, så bakade vi en äppelpaj.
 Den tog vi sedan med oss till Tyyne och Arvi till eftermiddagsfika/mellanmål.
Vi tillbringade ett par timmar hos Tyyne och Arvi, bland annat ritade barnen och spelade på pianot.
De försökte få Arvi att läsa saga för dem men han kunde inte det då han inte se bokstäverna, det hade Sanna och William svårt att förstå och fortsatte försöka.
Här njuter vi av lite golvhäng med Janiina.
 
På hemvägen somnade Janiina så klart, så söt hon är!
 Hon sov genom hela resan hem, fast vi tog en omväg via förrådet för att lämna och hämta lite saker.
Bland annat hittade vi dessa fina hundar som barnen fått av våra föredetta grannar Ebba och Stina.
Dem gillade Sanna och William direkt.
Blev hemma själv med barnen sen ett tag då M-P åkte iväg med panten och lite annat samt hämtade hem vår dator.
Inte så lätt då två av dem fortsatte att vara i luven på varandra precis som de var mestadels på förmiddagen.
Återigen fick M-P läsa kvällssaga medan jag höll på med tvätten.
Självklart gick jag och la mig tidigare denna kväll...
// Sargit

Inga kommentarer: