lördag 9 juni 2012

Skogsknytte avslutning och Drop in dop

Vädret var inte med oss denna lördag heller.
För andra gången skulle hela familjen vara med på skogsknytte och självklart skulle det regna.
Men knytte ledaren körde på plan B och så var vi hemma hos vår förre gruppledare (som bor nära där vi brukar samlas) och grillade istället så vi kunde vara under tak i alla fall.
Blev lite lek också fast knyttebarnen inte var så leksugna idag.
Janiina var nöjd i alla fall så länge hon fick vara med.
Mmmm, gott med korv med bröd. William vill bara ha ketschup på men Sanna vill ha senap också.
"Jag älskar senap!" säger hon, hemma äter vi inte senap, mer än om det ska vara i matlagningen då, men vi blir väl tvungna att köpa hem det antar jag då Sanna gillar det till korven.
Jag och Janiina smet iväg något tidigare sen då jag hade lovat att hjälpa till på jobbet då de skulle ha drop in dop för första gången i Märsta kyrka.
Meningen var att jag skulle finnas tillhands ifall det kom mycket folk och kunna då ha lite koll i barnlokalen för de väntande. Men det blev ingen rusning men några dop blev det.
Det var M-P och Thomas som fick äran att ansvara för trollen, alla fem av dem.
Här posserar Janiina med sin blivande gudfar (nej, inget dop för oss idag inte).
Barnen levde rövare i barnlokalen, de känner sig som hemma där.
M-P åkte och hämtade pizza till lunch och sen fortsatte leken och busandet.
Det blev en rätt så lugn eftermiddag på jobbet för mig idag.
När vi kom hem senare ville Sanna laga mat med mig.
Hon var jätteduktig och så försiktig då jag varnade henne om att det var varmt i grytan och kastrullen.
Här har ni mästerkocken som rör i två grytor samtidigt. 
Det blev kyckling i honung och limesås och ris till det.
Vid matbordet var Sanna väldigt stolt över att hon hade lagat middagen.
"God mat jag har gjort" sa hon flera gånger med ett leende, vi andra kunde inte mer än att hålla med henne.
// Sargit

Inga kommentarer: