torsdag 28 juni 2012

Första "gubben"!

Efter frukost var det dags att skörda den första jordgubben.
Den var röd, stor och fin!
Sanna och William var förväntansfulla, de kunde knappt bärga sig men de ville inte plocka den själva utan jag fick göra det.
Här visar Sanna upp den fina gubben först i skugga,
sedan i solskenet.
 Jag gick och sköljde bort jorden på den och delade den rättvist i två delar.
Sedan bad jag barnen att vänta så att jag fick ta kort då de åt den första jordgubben, men jag hann inte mer än avsluta meningen då William redan hade pressat in sin bit i munnen och så var den borta.
Sanna däremot njöt av sin med små bitar i taget.
Den såg väldigt god ut, jag ser fram emot att få smaka på en så småningom.
Tål ju inte jordgubbar egentligen men en måste jag ju bara njuta av.
// Sargit

1 kommentar:

farmor Anci sa...

Vilken härlig jordgubbe......det vattnas riktigt i munnen då man ser den =)