tisdag 19 juni 2012

Fika och utelek

Förmiddagen tillbringade jag i trevligt sällskap då min kollega Henrik kom på fika.
Janiina kom väldigt bra överrens med Henrik idag.
Vid lunch åkte jag upp till Eurostop för Janiina hade bvc tid, vi hann handla innan också.
Janiina har gått upp bra och numera väger hon 6175g och är 61,4cm lång.
Blev lite sen till hämtningen men då jag hade förvarnat på morgonen om det så gick det bra.
Väl hemma tog vi mellanmålet ute på framsidan då barnen önskade det.
Janiina sov en stund i vagnen under tiden och jag tänkte påbörja rensa i rabatterna på fram sidan, men jag gav upp rätt snabbt då jag inte kunde skilja ogräs från icke ogräs.
Tog bort några maskrosor i alla fall.
Så om någon känner sig ha tid så får man jättegärna komma förbi och peka ut vad jag ska ta bort och vad som ska sparas, jag bjuder på fika så klart, hihii.
Sanna och William ville ut och cykla/leka men då Janiina var hungrig så fick de vänta.
Då kom Sanna på att de kunde vänta vid den stora stenen under tiden (stenarna runt hörnet en liten bit bort). Efter lite övertalning från Sanna så gick jag med på det.
De kom in en sväng mitt i matningen för ett toa besök men sen sprang de tillbaka dit.
Då Janiina ätit färdigt så gick vi ut till dem. De väntade vid stenen som de lovat.
 Sanna och William visade sedan vägen, Sanna cyklandes och William springandes.
Sen blev det mycket klättrande och åkande.

Janiina och jag satt mest på staketet och njöt av vädret och synen av de lekande stortrollen.
 Då de ledsnat på rutschkanan så upptäckte de träden.
Här spånar de hur de kommer upp på bästa sett, riktigt roligt att lyssna på deras planerande.
 Sanna börjar,
 och gör ett gott försök med William som påhejare.
 William därefter, men så långt upp kom de inte än (tack och lov).
Efter trädklättringen så krälades det i sandlådan.
 Och klättrades i klätterställningen. Vid det laget hade M-P hunnit ansluta sig till oss.
Jag lämnade make och barn  på lekplatsen för att påbörja middagen.
Efter maten åkte jag iväg på ett möte och hann hem lagom till nattningen, då hade stortrollen tagit ett välbehövligt bad efter sandlådebadandet.
Ikväll höll de låda en lååååång stund.
En och en halvtimma pratade de iett och berättade bland annat ketschup historien för varandra.
Så kul att lyssna på deras disskussioner även om jag inte förstår hur de orkade vara vakna så länge.
Då M-P gick in till dem så sa Sanna glatt "pappa, vi pratar" jo tack vi hör det...
Efter tio blev det till slut tyst.
// Sargit
p.s.
Jag har svårt att välja ut bilder från dopdagen då de blev så många lyckade bilder.
Så jag får helt enkelt skriva om den dagen vid ett senare tillfälle.

Inga kommentarer: