torsdag 31 maj 2012

Buss tur i regnet

Medan barnen var på dagis så tillbringade jag och Janiina vår dag med mitt arbetslag hos en av kollegorna, Maud, som bjudit över oss på lunch.
Vi började med fika och ett vanlig arbetslagsmöte och sedan åt vi gott innan kollegorna en efter en åkte vidare.
Själv blev jag kvar hos Maud till det var dags att hämta barnen.
Jag och Fayeza, som bor granne med Maud, hade sällskap till förskolan och då vi båda planerat åka med bussen vidare så höll vi även sällskap där till barnens glädje.
Vid Valsta c skildes våra vägar då de skulle till en vän och vi skulle handla.
Efter vi handlat färdigt så tog vi en mellanmålspaus innan vi gick ut i regnet.
Janiina trivs ju som sagt inte i vagnen alls då hon är vaken så hon fick hänga i sjalen då vi var i affären och även hem sedan.
Tur jag hade regnjackor till oss alla men min kunde jag inte stänga helt så lite fuktig blev sjalen, men Janiina var nöjd i alla fall.
Resten av regniga kvällen var vi hemma, förutom William då som ju ville vattna jordgubbsplantorna som ni redan fått veta från förra inlägget...
// Sargit

Inga kommentarer: