onsdag 16 maj 2012

Sanna utan blöja idag!

På morgonen vid påklädningen sa Sanna "jag vill vara utan blöja". Efter en kort funderande tyst i mitt huvud så sa jag ok, hämta trosor då.
Tänkte att vill hon nu testa så kan hon väl göra det vi har tvättmaskin. Och så packade jag ner extra trosor och byxor i hennes dagis ryggsäck.
Hon var väldigt stolt och det första hon sa till fröknarna hon mötte var att hon var utan blöja.
Det började duggregna lite men jag höll fast vid min plan och åkte runt på lite shopping till trädgården.
Blev lite blomster, jordgubbsplantor och jord och lite annat.
Janiina som varit vaken större delen av dagen igår sov väldigt bra i en timma.
Efter handlandet bjöd jag in oss på lunch hos min pappa.
Där tillbringade vi sen resten av tiden innan det var dags att hämta stortrollen.
Se så fin frisyr Janiina har efter gårdagens badande i vattnet med babyolja i.
Hämtade Sanna och William med bilen idag för att styra den till Eurostop. Planen att hålla på i trädgården eller leka ute skippade jag på grund av vädret.
De fick istället leka av sig på lekplatsen.
Sanna hade för övrigt kalrat sig galant utan blöja, hon hade sprungit på toa väldigt ofta men inga olyckor!
Hon klarade även visstelsen i Eurostop och ica Maxi galant, men det vart fyra besök på toa...
Då vi kom hem ville barnen direkt gunga på de nya gungorna vi köpte så M-P satte fast dem åt dem medan jag packade upp alla varor och påbörjade middagen.
Så nöjd Sanna var över sin gunga.
William var inte lika nöjd men lite gungade han.
Sanna har varit blöjfri hela dagen utan problem, men mitt i gungandet så glömde hon bort sig.
Är ändå stolt över vår stora tjej som klarat det så bra.
Sent på natten började jag med lite plantering, efter att jag var klar med andra sysslor.
Då jag började var denna snigel på väg uppför krukan, sen vände han och började ta sig ner då det inte fanns något kul där uppe.
 En lite dålig bild på det jag gjorde men tror den blir fin på framsidan.
Nu är klockan snart tre så svärmor kommer nog snart.
Dags att sussa sen. Lång dag imorn då vi förbereder för conventionet.
Kommer mest troligt inte hinna sitta vid datorn föränn tidigast på måndag så önskar er en trevlig helg redan nu.
// Sargit

2 kommentarer:

ankan sa...

Ah vad kul - jag skrev precis ett liknande inlägg! Embla kankse har tjuvläst på er blogg och vill vara som Sanna? :-)

Det blir en stor dag när skötbordet sen åker ut för gott.
ja, för er dröjer det ju ett tag med tanke på Janiina.

Hoppas allt är bra med er. Jag läser allt men har varit dålig på att kommentera på senare tid.

kram
ankan och tvillingarna

Thomas sa...

Hejja Sanna! Det går nog snabbt, bara hon bestämmer sig! :)