onsdag 23 maj 2012

Cykeltur

Vet inte vad som hänt på dagis men då vi kom hem ville Sanna och William äta mellanmål på varsin sida på huset.
Men efter mellanmålet var det lek ute som gällde för båda. 
Janiina fick också njuta av solen lite, fast lite i skuggan då.
Idag var vi bjudna på middag hos min pappa och då vädret var så fint och båda barnen ville ut och cykla så chansade vi och lät dem cykla hela vägen dit medan jag och Heidi promenerade bredvid.
Jag hade dock inte räknat med att Janiina skulle total vägra att ligga i vagnen så jag fick bära henne nästan hela vägen. Hon var väldigt nöjd så länge hon slapp ligga i vagnen...
Sanna och William imponerade stort då de faktiskt orkade cykla hela vägen från oss till vaari!
Men det märktes att de började bli trötta då vi kom fram till Sleipnergatan.
Några vurpor blev det men inga allvarliga, mer att de kom för nära kanten av vägen där det var ojämnt och då välte cykeln.
M-P, som tagit bilen dit, fick senare på kvällen promenera hem med Janiina och vagnen då vi inte skulle få plats i bilen.
Men han hade gått fort då vi var hemma nästan samtidigt.
Jag ser helt klart fram emot fler cykelturer med trollen även långa sådanna men jag hoppas verkligen att de lär sig använda bromsarna snart...
// Sargit

Inga kommentarer: