söndag 13 maj 2012

Convention förberedelse och finsk morsdagsfirande

Då timmen blev sen inatt så var det väl självklart att lilltösen skulle vakna vid fem på morgonen och sen hålla mig vaken till strax efter sju.
Försökte småslumra men lyckades inte så bra. Hon var bara nöjd om hon fick uppmärksamhet eller om hon fick sitta upp.
M-P fick inte heller så mycket sömn men han är bättre än jag på att ignorera så han lyckades sova lite mer än jag.
Detta resulterade i att då vi väl lyckades få henne att somna så gjorde vi det samma och försov oss rejält.
Vi skulle varit på dansen klockan tio men det slutade med att vi vaknade först då och kom dit först till lunch.
Här är vi på väg från parkeringen mot lokalen.
Är så glad att Sanna och William är så duktiga på att hålla i vagnen då man är ute med dem, jag/vi behöver inte be dem ibland alls utan de gör det per automatik.
Squaredance Convention närmar sig med stormsteg, bara några dagar kvar nu, så idag var det sista träffen för alla funktionärer samt lite övning inför invigningen.
Barnen hade fått packa med leksaker och idag valde de även att ha med sig pärlorna så de kunde "pärla" halsband.
Det gick rätt bra fram till övningen men då den skulle börja så blev Sanna extremt mammig, så det slutade med att jag fick bära runt på henne under övningen, stackars min rygg säger jag bara...
Janiina somnade i en dansbekants famn och sov sedan gott i liggdelen medan William var nöjd då han fick smaska på sitt äpple.
Något båda tycker är roligt är att balansera på trotoarkanter, det roade de sig med då vi var på väg till bilen. 
Kvällen avslutades med god middag hos min mamma med cheesecake till efterrätt. Mums!
Det är ju finsk morsdag idag och den tycker min käre mor är jätteviktig dag att fira, så då gjorde vi det.
Jag fick också en present av min mor, flera faktiskt men ett av dem var en fin Kalevala ring som nu pryder högra handens ringfinger.
// Sargit

Inga kommentarer: