söndag 20 maj 2012

Squaredance convention 2012

Ifall nu någon missat det så stod vår klubb Crazy Flutters som värdar för Swedish Squaredance Convention 2012.
Vi har förberett detta i två år i klubben och jag har suttit med i en av arbetsgrupperna, jag var till och med sammankallande.
Ett stort arbete har vi nu rort i hamn och det blev kanon bra om man ska gå efter alla de positiva kommentarerna vi fått hittills.
Det var väldigt roligt att se en helt annan sida av ett så stort arranegemang. Jag själv såg inte så mycket av danshallarna mer än under invigning, presentation (av nästa års arrangörer) och budkaveln (då vi lämnade över till nästa års arrangörer).
Som ni förstår så har det varit tuffa dagar med mycket jobb och turligt nog för oss så kom svärmor på besök.
Hon var införstådd i att vi tänkte utnyttja henne till max med barnvakteriet vilket hon inte hade något emot, som hon uttryckte det var något som: att umgås med er vuxna kommer i andra hand för barnen är prio ett. Hihii.
Barnen har då en helt underbar farmor och jag är glatt förvånad över att det har gått så bra som det gjort.
Janiina hängde med mig rätt mycket på förmiddagar men annars så tog svärmor hand om barnen helt med både frukost och nattning.
Janiina kom hon med då det var matdags och Sanna och William fick jag träffa lite kort då och då mellan varven.
Ett stort tack och en riktig "bamsekram", som William säger, till dig Anki för all hjälp under dessa dagar!
Här följer lite bilder från de få gånger jag kom ihåg att ta kort.
Sanna, William och svärmor tittar på dansen från läktarna (observera barnens kläder som de valt själva dagen till ära). 
 På fredag vid lunch sammanstrålade vi och njöt av det fina vädret.
Jag hade inte hunnit leta fram någon solhatt till Janiina men hon verkade inte misstycka.
William håller på att släcka en brand som ni ser.
I väntan på att presentationen av nästa års convention ska ske, barnen var väldigt förvånade över att det kom in en båt "först kom det flygplan och nu komde båt!" utbrast Sanna flera gånger efteråt (vi hade ett "flygplan" med i invigningen och nästa års arrangörer använde en "båt").
 På lördag kväll tog jag mig hem en sväng för matningen.
William hörde inte då jag kom så när jag efter matningen av Janiina gick in för att säga godnatt och hejdå sa han förvånat "har du kommit hem mamma?" och efter att jag läst en saga för honom (Sanna sov redan) så vinkade han glatt hejdå till mig när jag skulle gå.
Så här gosigt såg det ut då jag lämnade hemmet.
Lördag kväll hade vi afterparty och då hade jag äran att få träffa en gammal bekant som jag fixat för att komma och uppträda där; Dimitri Keiski vinnaren av årets True Talent.
Han är så duktigt och vilken röst! Köpte självklart hans skiva och fick den signerad också.
Här poserar min syster Tina och jag med Timi.
Min pappa ville också bli förevigad med Timi.

Tusen tack igen för ett kanon uppträdande!
Under afterpartyt hade vi även "Highway 40" som spelade upp för dans samt lite "gammeldans" i andra salen (kommer inte ihåg vad de hette som spelade det men uppskattat var det.
Jag kom hem vid halv ett-ett medan maken som jobbade på afterpartyt dök upp först vid tre på morgonen.
Behöver jag säga att vi var rätt möra dagen efter, men bara att kliva upp och komma igång för convention fortsatte.
Då svärmor åkte hem på förmiddagen så fick barnen hänga med oss på dansen. Det gick också bra.
Här är vi samlade för att gå upp på "scen" då budgaveln skulle ges vidare och samtidigt fick vi i "crazycrew" visa upp oss.
Janiina hade inget emot hörlurarna vilket var tur då ljudnivån var rätt hög i danshallarna.
 Sanna och William hade återigen valt sina kläder själva, så söta de är!
Jag fick dock överge mina klubbvänner på eftermiddagen och lämna städningen/iordningsställandet till andra då barnen började bli trötta. Men allt gick galant fick jag höra senare.
Vi var ju 118 funktionärer under helgen som jobbade 2789 timmar tillsammans.
Och ett kanon jobb var det!
Nu kan livet efter convention snart börja, har bara en liten efter-efterfest kvar att planera färdigt för alla funktionärer...
// Sargit

Inga kommentarer: