torsdag 24 maj 2012

Överraskningsfest

Då jag planerat en liten (väldigt liten) överraskningsfest för min älskade make som fyller år idag så hade jag och Heidi en del att stå i under dagen. M-P hade inte räknat alls med att bli firad iår vilket gjorde att han inte anade någonting om vad som komma skulle.
Tur nog så samarbetade Janiina rätt bra med oss och sov gott i vagnen ett bra tag kring lunch tid.
Jag började med att rensa ogräs och förbereda platsen där våra jordgubbsplantor ska få bo, men det visade sig vara mer jobb än jag räknat med så jag fick lämna det halvfärdigt för att hinna städa inne och annan förberedelse.
Men en lunch paus unnade jag mig i solen, njutandes av vårt vackert blommande äppelträd.
Medan jag bakade i köket inför, vad M-P trodde en lugn hemma kväll med bara familjen, så plingade det plötsligt på dörren.
Intet ont anande så öppnade M-P och där var min mor som kom för att gratta honom.
Strax därpå ringde det igen och då va det min pappa och Helena som kom med de stora paketen från några av oss som gått ihop för att ge honom en leksak för män.
Lite paff blev han men väldigt glad. 
Och pojke som han är var han ju tvungen att testa den på en gång, grästrimmern. 
Väldigt väldigt nöjd såg han ut att vara efter att ha rensat lite bland ogräsen i ett hörn.
Även Beutlers kom förbi och snart nog var det fullt ös med lek och bus både inne och ute.
Det skulle grillas grillspett och självklart fick barnen göra sina egna.
Och då det var riktigt sommarväder även idag så blev det så klart picknick för barnen vilket de tyckte väldigt mycket om.
Här har ni födelsedagsbarnet, min älskade make. I bakgrunden skymtar Janiina i Thomas trygga famn.
Till efterrätt serverade jag rabarberpaj med vitchoklad efter ett recept jag fått via Mirka som tipsat om den i sin blogg, väldigt gott blev det och ska helt klart baka den igen!
Då gästerna gått hem så lekte Sanna och William i sitt rum, jag var bara tvungen att försöka fånga leken på bild.
Sanna är en häst som ni ser, till och med en sadel har hon på sig.
 William älskar böcker! Han vill varje kväll läsa innan han somnar och så säger han "jag vill ha ALLA böcker i min säng!" väldigt bestämt då jag frågar hur han får plats i sängen (då nästan alla böcker från bokhyllan på deras rum faktiskt befinner sig i hans säng).
Och ja som ni ser så ryms ju även stortrollet i sin säng trots alla böckerna där...
En väldigt trevlig dag och kväll blev det, tack för ikväll vänner och familj.
M-P somnade väldigt nöjd kan jag tala om.
// Sargit

Inga kommentarer: