måndag 21 maj 2012

BVC och sommar värme

Sommarvärmen har fortsatt idag. Jag tycker värmen har kommit fort nu och jag vet knappt hur jag ska klä mig för att inte tala om hur jag ska klä barnen.
Idag hade vi bvc på eftermiddagen så då åkte Heidi och jag med barnen till Eurostop till lunch, börjar bli en tradition med korv med bröd lunch och lek då vi har bvc tid.
Sanna berättade glatt för Bea att hon var utan blöja idag. Det gick faktiskt bra trots lite spring på toa igen...
Janiina hade gått upp bra i vikt och sken som en sol som vanligt.
Nu som fyra månader och en dag gammal så väger hon 5575g och är 59,6cm lång.
Så vi får helt enkelt fortsätta med ersättningen efter amningen då hon går upp bra och mår bra av det också.
Efter storhandlingen åkte vi hemåt igen, alla tre barnen somnade i bilen!
Tack vare att vi mötte min pappa i Eurostop så fick vi med oss allt hem och in också, och så slapp Heidi köra och jag slapp klättra bak mellan barnen då Heidi fick åka med min pappa.
Då M-P kom hem så började han till min glädje ta fram utemöblerna ur förrådet.
Han tog även fram hängmattan till barnens stora glädje.
Det blev lite bråk då de skulle båda ligga raklånga och då nuddade varandra med fötterna, men efter lite medlande gick det bra att ligga skavfötters.
Självklart fick barnen som de önskade bada fotbad igen då de ju sprungit barfota även idag i trädgården.
Sedan fick vi en tuff natt då Sanna klagade på öronvärk och då försökte sova mellan oss, vilket gjorde att ingen av oss sov särskilt mycket under natten...
// Sargit

Inga kommentarer: