tisdag 22 maj 2012

Mycket nytta och ännu mera nöje

Dagen började med ett läkarbesök för Sanna där det konstaterades att hon hade öronifektion, stackarn.
Men då hon inte haft/har någon feber och annars verkade som vanligt så fick hon gå till dagis i alla fall då hon envisades. Läkarn sa att det kunde hålla på i två månader innan det var helt bra och han såg ingen anledning för henne att stanna hemma om hon var feberfri och orkade med dagis. Men hon fick meducin så klart.
Idag medan stortrollen var på dagis så har det hunnits med att tvätta två maskiner tvätt, vika tvätt, dammsugas, plockas ur och i diskmaskinen, fönstrena har blivit tvättade utvändigt, utemöblerna har blivit tvättade, altanen sopad och sopor tömda.
Allt (utom tvättvikningen) tack vare min syster!
Hon som skulle ju ha semester nu... men jag klagar INTE, tackar och bockar kära syster.
Känns skönt att det nu inte är långt kvar av att komma ikapp "att göra listan" här hemma.
Janiina har varit väldigt famnig idag så har inte kunnat göra mycket nytta alls själv...
Då barnen blivit hämtade så åt vi mellanmål och sedan ut och cykla som jag redan nämt i ett annat inlägg.
Det blev ett stopp på lekplatsen också efter barnens önskemål.
 Båda var jätteduktiga på att cykla, så härligt att se.
Nu ska de bara komma ihåg att titta framåt hela tiden och att lära sig bromsa också.
Då det närmade sig Janiinas mattid så valde William att vara kvar ute med sin moster medan Sanna ville följa med in. Länge var de ute och så fick jag höra om en sak som hände: De sitter båda vid lekplatsen, tror det var på ett staket eller något, och då utbrister William "sådärja, här sitter vi och pratar". Helt underbar unge!
Blev en sen kväll för mig sedan då jag satt och uppdaterade bloggen samt läste ikapp det mesta jag missat sen före convention i de bloggar jag följer samt fb, inte allt dock...
// Sargit
p.s.
observera att jag även bloggat om Tallin resan...

Inga kommentarer: