tisdag 29 maj 2012

Pizza, pizzapiroger och bullar

Medan stortrollen var på dagis så åkte jag och Janiina till den sista kyrklunchen på mitt jobb.
Nåja, först latade vi oss lite hemma.
På kvällen fick Sanna och William stå för matlagningen, hemma gjord pizza.
Medan jag hjälpte dem lite så tog Janiina en tupplur med M-P. Observera pannbandet som glidit från pannan, Sanna hittade den och sa att den var för liten för henne och att Janiina kunde ha den istället...
Vi passade på att baka lite inför morogndagens utflykt och då det var klart så länsade barnen skålarna på all fyllning som var kvar.
 Vår middag kanon god pizza blev det.
Och här har ni morgondagens lunch; pizza piroger.
Två var men William var redan från start noga med att säga att han skulle göra den ena till pappa.
Då jag frågade han om han ville ha annanas på fick jag till svar "pappa och jag tycker inte om annanas", fast det gör ju William egentligen men itne just då. Han var väldigt noga med att tala om sen att pappa skulle ta med den pizzapirogen han bakat till honom till jobbet och äta den till lunch.
Medan M-P var p träning och då barnen, efter mycket om och men, till slut somnat så satte jag igång att baka rabarber och vanilj fyllda bullar.
Att jag aldrig lär mig, men vad gör man då barnen inte gör som man planerat och somnar då de ska.
Blev klar först vid två snåret med baket och undanröjningen.
Men goda var de tre bullarna jag åt i väntan på sista plåten, måste helt klart baka dessa fler gånger...
// Sargit

Inga kommentarer: