torsdag 1 december 2011

Midnattsbak

Efter en härlig kväll på jobbet med allsång med jultema och Kvällsfrid, så kände jag för att baka lite.
Så fast timmen var sen började jag med degen.
Medan degen jäste började jag ångra mig då jag kände hur tröttnaden kröp i kroppen, men det fanns ingen återvändo.
Det gick rätt snabbt ändå att baka och jag hann till och med lyssna flera varv på min nya julskiva också som jag fått hem idag.
Kan varmt rekomendera den.
Här har ni de två första saffranlängderna med vitchoklad som jag bakade, blev lite större än jag räknat med men oj så gott det är! (var ju tvungen att provsmaka ju...)
Receptet hittar du här.
har själv bakat dessa inför jul i flera år nu, brukar göra dubbelsats på en gång och sedan frysa in i halvor så blir det lagom att ta fram till fika sen. Bäst blir det om de får tina i rumstemperatur men allra godast är de ju då de knappt hunnit svalna efter gräddningen...
Nu lockar sängen då det blir en lång dag imorgon och klockan har passerat ett redan...
Förutom mvc besök på förmiddagen så ska jag förbereda för övernattning med konfirmanderna.
Kommer hem först på lördag kväll då vi har tvillingträff på lördag eftermiddag.
// Sargit

1 kommentar:

farmor Anci sa...

Du är så himla duktig. Svärmor din är på väg att drunkna (för mycke saliv) =)