måndag 26 december 2011

Mys med Beutlers

Från skogen styrde jag bilen hem till familjen Beutler som bjudit över oss på middag idag.
Vi hann med massa lek och lite vila (för min del) också.
Här roar sig barnen med kulbanan Elin fått i julklapp.
 Medan barnen lekte så hade jag sms kommunikation för att planera min flykt till nedervåningen, där Lina väntade med fikat.
Jag lyckades smita undan men det dröjde inte många minuter innan alla barnen hittade oss och pepparkakorna med mera.
Här har ni hela familjen Beulter samlad vid fikat.
 Sanna och William såg då M-P parkearde bilen utanför och sa glatt överraskade "min pappa, min pappa kommit!"
 Så glada de blev då M-P, som jobbat hela dagen, kom dit.
Gillar den här bilden väldigt då herrarna i min familj möts.
Sanna blev väldigt arg på mig också då hon blev nekad att få ta choklad (wiener nougat) då elin och Emma fick.
Jag sa bara lugnt att hon inte fick äta det men att hon kunde ta russin från skålen istället.
hon älskar ju russin men inte idag.
Hon tittade surt på mig, sedan med lätt förtvivlan innan hon gick därifrån för att sedan bryta ut i hysterisk gråt.
Hon ville INTE till mig fick jag veta, bara pappa som fick trösta.
Vi hade ett julklappsutdelning till barnen också, och sedan testade de nya spelen de fick.
Först Emmas fisk-spel och sedan Sannas Hello Kitty-spel, den blev populär.
Medan M-P spelade med trion och Lina och Thomas förberedde middagen så råkade jag somna i soffan. Var helt slut.
Jag väcktes lagom till maten var färdig...
Tusen tack för en trevlig eftermiddag och kväll till Thomas, Lina, Elin och Emma.
// Sargit
Glömde nämna att jag igår såg andra delen av "twilight" serien och ikväll var det då dags för den tredje.

Inga kommentarer: