söndag 11 december 2011

Tredje advent - kyrkogång och julpyssel

Idag gick hela familjen till kyrkan, jag åkte tidigare då jag skulle jobba.
Först var det Temagudstjänst, Sanna blev ledsen då jag försvann då julspelet med mina konfirmander och barn från skaparverkstan skulle börja, det enda som hjälpte var att hon fick följa med mig.
Sen trivdes hon som fisken i vattnet och ville itne sätta sig i kyrk"bänken" igen.
Jag sitter hellre här vid ljuset...
 Efteråt var det först fika och sedan började julpysslet.
Jag höll till i "målarverkstan" så att säga, där allt med kladd tillverkades. Självklart ville barnen börja med att måla. Men då de fått nog så ville de hellre ner och leka i lekrummet.
Där var de sen resten av tiden och jag såg dem inte föränn allt var slut och jag hade börjat städa undan.
 Hemma kom vi på att vi inte tänt adventsljuset i kalendern än, idag var det Sannas tur.
 Och innan maten hann de leka vilt med sina nya bilar, att krocka dem var väldigt populärt.
// Sargit

Inga kommentarer: