torsdag 15 december 2011

Tiden går fort

Igår hade vi middagsgäster hemma. Hadi, barnens dagiskompis, med familj hade vi bjudit över.
Maten hade jag förberett kvällen inann och på morgonen då jag visste jag skulle bli sen från jobbet, M-P behövde bara koka ris till och slänga in gratängen i ugnen, smidigt och jättegott blev "kycklingtjofräschen" som jag kallar den.
Varför gör jag inte så oftare?
Vi hade jättetrevligt och jag hann prata mycket med min vän Fayeza som varit bortrest och snart åker iväg igen. Nu dröjer det länge innan vi hinner umgås igen, det blir först nästa år (låter jättelångt ju).
Missade totalt att fotografera, var upptagen med att umgås helt enkelt.
Jag och M-P kom hem samtidigt idag så medan han hämtade barnen gick jag hem och började med middagen, hann även fixa disken och lite annat.
Tanken var att göra fläskpannkaka men mitt i då jag blandade smeten blev jag sugen på plättar istället.
Då barnen kom hem så var de väldigt glada.
De fick välja om de ville vara hemma eller följa med pappa till affären för att handla sylt och mjölk.
Sanna ville handla medan William ville vara hemma.
Så William höll mig sällskap i köket emdan jag stekte plättar, och vad han pratade!
Munnen gick i ett hann knappt svara honom eller fråga något så mycket ahde han att berätta.
Tror det är nyttigt att sära på dem då och då så att även han får en syl i vädret för sin pratkvarn till syster...
Lilla plättberget blev det, alla åt vi med god aptit.
Sanna överraskade oss genom att bara vräka i sig plätt efter plätt, tror hon fick i sig fler än vad jag åt.
 Efteråt blev det lite lek med M-P, ska göra ett eget inlägg om det så ni får se vad de gjorde men måste ixa till filmen först.
Sen gick musten ur vår familj.
Jag och M-P halvslumrade i soffan medan barnen såg på "Bärgarns historier" Williams favorit.
Inga protester blev det från barnen då det var dags att sova, snällt lät de M-P byta på dem och få på dem pyjamas.
Sen ville de att ajg skulle läsa för dem.
Sanna fördröjde som vanligt sovandet med "jag kissnödig" och senare "mera vatten mamma" men till slut somnade hon. William sov redan då Sanna och jag kom tillbaka från badrummet.
Kom på igår att jag nu har gått längre än förra gången i graviditeten.
Sanna och William föddes ju i v. 34+0 och det var i förrgår i denna graviditet, glömde bort att ta magbild då men vi tog en idag iallafall, alltså då jag är i v. 34+2.
Detta barn är mycket livligare än Sanna och William var, kan bero på att den har mer plats.
Men den gör det inte lätt för lilla mig då den har en tendens att sparka/trycka mot blåsan hela tiden, hela dagen lång.
Har varit mer trött på sistone också, helt slut faktiskt, så nu börjar jag se fram emot ledigheten.
Imorgon jobbar jag sista dagen sen är det semester fram till barnet kommer.
Nu lite kvällsfika med maken min som kom hem från sin träning.
// Sargit

2 kommentarer:

ankan sa...

ojojoj, vad fort det går! Det blir kanske ett till januaribarn!
Grattis till huset också, ifall att jag inte sagt det förut - och om vi inte hörs innan så önskar jag hela familjen Sundström en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År!
Väntar med spänning in vad det kan komma ut ur magen :-)

Familjen Sundström sa...

Tack Ankan! Det är beräknat till den 23januari men jag har en känsla av att h*n inte kommer att vänta så länge ;-)
kram
// Sargit