fredag 23 december 2011

Till mvc och huset fullt med barn, nästan

Efter frukost åkte vi iväg till min tid på mvc, barnen fick följa med och som assistans hade jag Tina med mig.
Barnen verkade tycka att det var kul att få lyssna på bäbisens hjärtljud.
"hjärtat låter dunkdunkdunk" sa de efteråt i rätt så rätt hastighet också, samt att "mamma hade band på magen" då de berättade om när barnmorskan mätte magen.
Allt såg bra ut idag förresten.
Resten av dagen hade jag sedan sällskap av inte mindre än fyra barn då jag var barnvakt åt Elin och Emma.
Vi började med lunch, makaroner och köttbullar gick hem för alla.
Det är inte lätt att ha tre treåringar som ska hinna till pottan i tid då de är utan blöja kan jag säga.
Men som tur är så är Emma långt före våra små troll och klarade sig utan olyckor till skillnad mot våra små troll.
Denna potträning kommer ta knäcken på mig känns det som, så det får nog vila över julen...
Nya tag efter jul igen...
På kvällen blev det sista handen på julklappsinslagningen, lite tvätt som måste skötas, julgröt som skulle kokas och lite andra hushållssysslor.
// Sargit

Inga kommentarer: