tisdag 20 december 2011

Shopping!

Förmiddagen gick snabbt åt här hemma med små fix här och där, gjorde mycket sådant som inte syns att det är något gjort, alltså lite otacksamma uppgifter som ändå är bra att jag hunnit med.
Hann till och med att ta ett bad, även om den blev kort då det inte var så bekvämt i vårt lilla badkar då magen är i vägen när jag halvsitter...
Vaari och Helena mötte upp mig vid barnens dagis då jag skulle hämta dem, de blev så glada att de knappt hade tid att säga hej till sin egen mamma.
Vi åkte iväg fö lite shopping i Kista gallerian.
Var ute efter en enda sak som är en hemlis, hihiii...
Mesta tiden lekte barnen vid lekplatsen "kidz court" eller vad den nu kallas.
Tråkigt bara att vissa föräldrar inte har koll på sina barn som drar vilt fram utan hänsyn för de mindre...
Stötte oväntat på en tvillingfamilj som varit med på vår tvillingträff, familjen Caesar.
Så kul att springa på dem, världen är liten ibland...
Jag passade på att kika lite på babyplaggen inför framtida shoppingen på mellandagarna, då vi tänkt leta efter något för bäbisen att ha på sig då vi kommer hem från BB.
Men jag hittade några saker jag inte kunde motstå!
På Åhlens denna söta dress samt två dregglisar, tycker de funkar för både kille och tjej.
 Och på barnaffären bredvid lekplatsen (kommer inte ihåg vad den heter) hade de halva priset på alla barnkläder, de har bland annat Molo och Geggamoja och några kända märken till.
Tvekade ett tag på om jag skulle köpa denna fina fleece overall från geggamojja då den ju har rosa i sig, men den är fin och av väldigt bra kvalité samt praktisk, och något vi inte hade sen innan, så jag köpte den efter lite konfererande med maken via telefon.
Om det är en pojk vi får så får denne stå ut med lite rosa också, tror knappast att h*n bryr sig, hihii.
Hittade en söt liten ljusgrönrandig mössa också från Geggamoja.
Tyvärr gör bilderna inte riktigt rättvisa åt färgerna, är dessutom själv lite överraskad att jag fastnade för dessa plagg då de är mest svarta kläder vilket jag förut inte gillat alls.
Jag gillar mer färglada plagg, men det får inte vara plottrigt, det vill säga för mönstrat.
Villervalla hör till ett av mina favorit märken...
M-P var förbi förrådet idag för att leta efter barnens snowracers och då passade han samtidigt på att ta med lådorna med 50-56 kläder.
Jag gick igenom dem och valde ut de mest neutrala plaggen, vilket var en hel del!
Några typiska rosa/blå kläder fanns så klart också som fick hänga med.
Undrar förresten varför det känns mer motigt att klä en kille i "tjejiga" kläder än en tjej i "killiga" kläder?
Nu ska vi (läs jag) bara få tummen ur och tvätta dem också, men det får nog bli efter jul någon gång...
Dags att ladda batterierna inför morgondagens tripp till Örebro, ska hämta hem syrran därifrån.
// Sargit

2 kommentarer:

mummu sa...

när jag började läsa,så tänkte jag på en gång det 13 banankartonger i eras förrådet.vilken tur att även ni kom i håg det.köp inte för mycket.jag vet att det är roligt köpa till blivande också,men det finns 6 vinteroveråller där,två av dem är så små att kan ta barn hem från bb.

Familjen Sundström sa...

nej mamma. Den minsta överallen är i storlek 56 som vi har förutom den vi nu köpte. Jag lovar jag har koll på kläderna. "Bara" 2kartonger med 50-56 hade vi ;-) och om du läste ordentligt så såg du att jag pratade om nya egna kläder till bäbisen inför hemfärden... Inte allt nytt...vi har så det räcker...