söndag 11 december 2011

Första julkapparna

Ikväll har barnen turats om att slå in sina egna julklappar med mig, Sanna lät mig inte "glömma" vad jag lovat utan envisades och påminde flera gånger om att jag visst lovat att de skulle få göra det då vi kom hem.
De var jätteduktiga på det, fast William ville inte hålla på med tejpen "kladdigt!" utropade han bara.
Men de valde papper och snöre, krusat eller ej, samt så vek de ihop pappret runt klappen samt valde adressetikett själva. De "skrev" även vem det var till (sen att jag skrev det ltie tydligare så att det hamnar rätt är en annan sak).
Sanna började medan William badade och sedan byttes de av.
Välsigt mysigt var det, men inte så bra för min stackars rygg att sitta på golvet...
Orkar inte blogga ikapp ikväll så om helgens äventyr skriver jag om en annan dag.
Hoppas alla haft en skön tredje advent.
Bara fem dagar kvar av arbete för mig, sen blir det semester och därefter föräldraledig!
Känns lite konstigt, vad tiden går fort nu...
// Sargit

1 kommentar:

mummu sa...

enään kuukausi aikaa ja taas on helpompaa selällekkin.voisin kyllä olla enemmän kaksosten kanssa niin saisit levätä.