söndag 25 december 2011

Sannas första julotta

Sanna var upp med tuppen imorse, redan vid sextiden kom hon in till oss och roade sig sedan med bland annat M-P:s iphone med att rita med mera, för att mellan varven gå och leka lite i barnens rum.
Själv sov jag gott vidare fast jag då och då halvt reflekterade över att hon var där.
Sov så gott så jag missade min väckning helt och vaknade först tjugo i åtta, klockan åtta skulle jag vara i kyrkan för den finska julottan!
Snabbt som bara den började jag göra mig iordning men Sanna ville inte att jag skulle gå så jag frågade om hon ville följa med. Det ville hon gladerligen så M-P klädde på henne medan jag klädde mig färdigt.
Hon var jättenöjd med att få följa med mamma till kyrkan.
Två gånger frågade hon bekymrat efter William, han ska väl också med på detta äventyr verkade hon tycka.
fick då förklara att William ligger och sover fortfarande och att pappa är hemma med honom.
Vi hann i tid! Mest på grund av att själva gudstjänsten började tio minuter senare än det skulle...
Under hela gudsjtänsten satt Sanna lugnt i min famn och "sjöng" till och med med i några psalmer på sitt sätt.
Då gudstjänsten tog slut så ville hon tända ljus så det gjorde vi.
 Vi passade också på att bekanta oss med julkrubban i kyrkan, hon klappade försiktigt på fåren och pekade ut ängeln också.
Sedan åkte vi hem för att sätta oss vid frukostbordet med resten av familjen.
Sanna var glad och nöjd och berättade glatt för William vart vi hade varit.
// Sargit

1 kommentar:

mummu sa...

hyvä sanna.niin sitä pitää.jouluna kirkkoon.