fredag 30 december 2011

Pepparkaksbak - nervlugnande för mamma

Vissa dagar är bättre än andra, förmiddagen var en hemsk förmiddag med en massa bråk mellan barnen.
Det märks mer och mer för varje dag hur less de är på att vara hemma, de behöver verkligen stimulansen på förskolan.
Till slut fick jag nog och frågade om de ville baka pepparkakor, det ville de såklart och sedan var de som solstrålar.
De fick nästan inte nog, och hade inte degen tagit slut hade de gärna fortsatt. 
Lite fick jag hjälpa dem såklart men de klarade det mesta själva.
Senare tog vi på oss kläderna och gick ut på en långpromenad, målet var att komma till min pappa.
Jag tog med mig vagnen som stått still i nästan två veckor, då jag misstänkte att de inte skulle orka gå hela vägen.
Men då var det som vanligt att William vägrade att gå helt enkelt utan ville bara sitta i vagnen.
Min pappa mötte oss halvvägs och så stannade vi till på en lekplats en stund.
Medan William och jag undersökte en båt,
 så valde Sanna att gunga med hjälp av vaari.
 Båda gick med på att promenera den sista sträckan tillsammans med vaari.
Resten av eftermiddagen tillbringade vi hos Bergmans till det var dags för mig och min lillasyster Tina att åka iväg. Vi skulle nämligen gå på bio!
Då M-P inte hunnit hem än fick barnen umgås med Helena och vaari själva en stund vilket de inte hade något emot.
Jag och syrran hade en heltrevlig kväll i Kista med snabb shopping inför barnens kommande kalas (grejer till fiskedamm bland annat) och nachostallrik innan bion började.
Vi såg "The Twilight saga: breaking dawn - del1" så BRA!
Synd bara att jag måste vänta nästan ett år för att få se sista filmen, men då har jag ju lite tid på mig att läsa ut böckerna jag fick i julklapp iallafall, och på så sätt få reda på slutet....
// Sargit

Inga kommentarer: