lördag 31 december 2011

Nyårsafton

En sådan skön kväll i goda vänners sällskap som vi haft är helt klart det bästa sättet att fira årets slut och det nya årets början.
Sanna och William valde själva sina kläder till kvällen, William blev så förstjust i sina kläder att han först inte ville ta av sig dem då det var pyjamas dags. Han var nog bäst klädd av oss alla.
 Till middag serverades det först vitlöksbaguetter för att stilla hungern lite då vi blev lite sena med maten.
Sedan var det potatisgratäng med porterstek och så klart fräsch sallad till. Så HIMLA gott!!!
Synd bara att potatisen inte var helt genom klara då vi orkade inte vänta längre...
Här sitter vi hela gänget (minus mig som fotar) M-P, Sanna, Johan, Elliot, Stina, lilla Benjamin och William.
Vi var så mätta efter maten så vi bestämde oss för att vänta med efterrätten till senare.
Istället var det dags för småtrollen att göras iordning för natten.
Då många började med fyrverkerier rätt tidigt så hann de ju också se lite innan de somnade gott i sina sängar.
 Medan M-P nattade barnen så förberedde jag det sista inför efterrätten:
Lingonmousse med chokladfyllning på toscabotten (minus mandel).
Kanon lyckad och helt klart besväret att tillaga den!
Lagom till efterrätten dök även våra vänner Laszlo och Linnea upp.
Kvällen försvann fort och plötsligt insåg vi att det var nästan midnatt.
Grabbarna och Linnea försvann ut med vår tillåtelse medan jag Stina och Benjamin satt bekvämt kvar i vår soffa där vi hade perfekt vy över alla fyrverkerierna ute.
Varför gå ut och frysa och bli döv då man kan sitta i värmen och ha det bra och skåla!
Elliot som var rädd för fyrverkerierna kom också in till oss rätt snabbt sen.
Jag är förvånad att Sanna och William inte ens reagerade då fyrverkerierna kom igång, det lät som om vi var mitt i en krigszon vilket vi inte är vana vid medan vi bodde i lägenheten.
Johan med familj gav sig av hemåt då fyrverkerierna lugnat ner sig men vi andra höll låda fram till små timmarna.
Nåja, jag somnade till en stund i soffan med de andras röster som flöt ihop till bakgrundsmusik eller något.
Men jag piggnade till sedan och var vaken igen mot slutet.
Vid halv fyra kom vi då till sängs och det tog inte många sekunder innan vi båda hade träff med John Blund.
// Sargit

Inga kommentarer: