lördag 10 december 2011

Sagostund och kalas

På förmiddagen var det åter dags för mig och barnen att åka till Märsta bibliotek.
Det var årets sista sagostund på finska som jag höll i och det kom två nya familjer, så roligt!
Under tiden åkte M-P iväg på lite ärenden till Ikea.
På eftermiddagen åkte vi till Skepptuna då Elliot (6år) och Carolina (11år) hade bjudit oss på deras kalas.
Sanna och William fikar och tittar på då Elliot öppnar sitt paket.
 Carolinas paketöppning hann jag inte dokumentera, inte henne heller för den delen.
Blev inte mycket fotat idag alls faktiskt.
Men vi fick så klart gosa lite med lilla Benjamin som var mycket mer nöjd idag än då de var och hälsade på hos oss.
Att laga middag ikväll hoppade vi över ännu en gång, vi stannade till på Fyra små rätter och hämtade hem maten.
Så gott det var och barnen åt med god aptit.
Jag är så glad att de äter det mesta, bara några saker de ratar jämnt som till exempel salladsblad, medan annat ratar de bara ibland.
Ena dagen kan de vräka i sig av något som de nästa dag säger "jag tycka inte om" och vägrar ens smaka på det.
Självklart ville de äta med pinnarna också, vilket gick sisådär men de gjorde tappra försök.
// Sargit

Inga kommentarer: