fredag 9 december 2011

Snö och skojakt

Imorse blev barnen glada då det var snö ute.
De stod en stund och beundrade det vita på vår tomt, som tyvärr smälte bort senare...
 Sanna gick ut också efter frukosten, helt själv, William ville vara inne.
Hon undersökte bland annat gräset men kom in igen efter tio minuter.
 Båda barnen prövade mitt tålamod flera gånger under dagen, känner att mitt tålamod inte är vad den brukat vara den senaste tiden.
Hoppas att den "stabiliseras" igen efter att bäbisen fötts, annars tycker jag synd o min stackars familj...
På eftermiddagen kom vaari över för att se efter barnen medan jag gick på min sista massage.
Så välbehövligt! Men så tråkigt att min massörska ska sluta vid årsskiftet då hon går i pension...
Barnen ville att vaari skulle läsa sagor för dem, vilket han så klart ställde upp på.
 M-P hade kommit hem då jag kom tillbaka.
Då packade vi ihop oss och åkte till Stinsen för att gå på vinterskojakt till barnen.
Både Sanna och William fick själva vara med och välja.
Första paret Sanna provade, som hon själv valt ut, sa hon "det funkar inte mamma". Andra paret sa hon glatt "det funkar, titta det funkar bra!". Sen var det bra med det.
William var svår först men till slut ville han inte skiljas från det par han valde ut.
Så skönt att ha det gjort, även om snön inte verkar vilja komma riktigt än.
Då barnen var klara med sina val så var nästa önskan "gå till lekplatsen leka", de kom väl ihåg att de varit där förr.
Tyvärr hade de tagit bort den roliga lekplatsen och flyttat den fast utan alla roliga saker, så det var inte mycket kvar att leka med mer än en matta och fyra "hundar" i olika storlekar...
Men karusellerna roade desto mer och tur nog så fick Sanna åka karusell då ett annat barn skulle åka, lycka!
 William klättrade nöjt upp och ner på helikoptern och denna stora lastbil.
M-P växlade pengar för att han också skulle få åka, men han fick panik då det började röra sig.
Sanna däremot satt lugnt kvar, fast hon blev lite nervös i början mest på grund av Williams reaktion.
Vi hann fixa två födelsedagspresenter också till ett kalas vi är bjudna på till imorn, och äta middag också, innan det var dags att åka hemåt igen.
Då barnen somnat avslutade jag och M-P med filmmys i soffan, vi såg på "Kung Fu Panda 2".
Lyckades hålla oss vakna genom hela filmen också vilket överraskade mig.
// Sargit

1 kommentar:

Moster Tina sa...

INTE okej att se Kung Fu Panda 2 utan lillasyster! Just saying! ;)