tisdag 27 december 2011

Ansiktsmålning del 2 och lite annat

Efter lunch ville barnen igen få ansiktena målade, denna gång ville de båda vara clowner.
 De var glada och nöjda i hela tio minuter innan bråk mellan dem gjorde så att tårarna sprutade och ansiktsmålningarna blev förstörda.
Men jag hann ta en gemensam glad bild på dem i alla fall.
Bergmans kom förbi senare vilket gjorde barnen på lite bättre humör, det har varit en rätt så tuff dag idag med de små vilket gjort att jag inte hunnit med mycket alls här hemma förutom att gå emellan dem och lösa olika konflikter, de börjar väl få nog av varandras sällskap.
Här roar de sig med sina dockor.
 Då M-P kom hem så åkte vi hela gänget iväg för att hjälpa min syster Tina att shoppa lite i Barkaby.
På Elgiganten hittade hon till slut det hon var ute efter och där hade våra små troll så roligt att de itne ville gå därifrån, fast det var sent och matdags.
De busade hejvilt med varandra i mittgångarna och skrattade och hade sig, många leenden väckte de hos förbipasserande.
 Till slut, alldeles för sent, lyckades vi få dem därifårn så vi kunde få i oss lite middag på Max (såklart) innan hemfärd.
Pyjamas och välling var det som gällde då vi kom hem.
Här är två trötta små troll i famnen hos Helena.
Långt efter att barnen somnat så började vi (jag, min pappa och Helena) att se på film "Transformers dark of the moon", inte världens bästa idé att börja se en 2,5h lång film så sent på kvällen. Men bra var den.
// Sargit

Inga kommentarer: