lördag 30 april 2011

Motorcykel och altanhäng

Efter lunch så förstod plötsligt William hur hans julklapp fungerar.
Så då gick vi ut till trapphuset där han hade lite mera plats att använda den.
Sanna ville väldigt gärna hjälpa till att putta honom.
William brydde sig inte för det mesta men ibland så sa han ifrån.
Sedan tog vi en liten tupplur då barnen verkade så trötta.
Nåja, jag och Sanna sov gott i över en timme medan William vilade och sedan lekte.
Då vi vaknade så åkte M-P iväg och hämtade Emma som skulle få tillbringa eftermiddagen med oss.
Det här höll trion på med bland annat.
Senare kom även resten av familjen Beutler hem till oss för middag.
Bus i soffan blev det också.
Högen med Familjen Beutler,
 och högen med familjen Sundström minus mamma.
 Att nå nya höjder är något som alla barnen verkar ha som mål.
 Då barna lades i säng så var det dags för mig att göra mig iordning för en natt i kylan då det är valborgsmässoafton, en av de stora helgerna för oroligheter så då är vi fler nattvandrare än på vanliga fredagar.
Kallt var det ikväll/natt så det var rätt så lugnt där vi gick, förutom på tivolit.
Där samlades folk kring den falnande majbrasan, även jag passade på att värma baken lite.
Lite oroligheter blev det men då polisen var på plats så kunde vi bege oss hem strax efter halv ett.
Skönt att få sig en kopp varm thé innan jag till slut kröp ner i varma sängen.
// Sargit

1 kommentar:

Moster Tina sa...

Vilka duktiga syskonbarn jag har! Men uj va fort de blir stora...