måndag 25 april 2011

Memma hos mummu

Idag tog vi, jag och barnen, en promenad till mummu för lunch.
M-P åkte iväg och köpte en cykelstol vi hittat på blocket innan han mötte upp oss där.
Sanna var lite besviken då vi inte gick till gungorna på en gång utan in till mummu, men det dröjde inte länge innan båda lekte för fullt.
 Till efterrätt fick barnen prova på en finsk delikatess som hör påsken till: Memma.
Själv gillar jag det inte men det ska inte få hindra att barnen får prova nytt, som med så mycket annat jag inte äter...
Sanna tvekade först men sedan smakade hon, William totalvägrade.
 Sanna smakade några gånger till men det var svårt att veta vad hon tyckte om det, men till slut var det mest grädden hon lapade i sig.
William fortsatte att vägra att ens smaka på det.
 Sedan gick vi ut till lekplatsen där barnen utan tvekan styrde stegen till rutschkanan först.
 Sedan gungade de lite tillsammans.
Därefter lämnade jag dem i mummus vård då jag hade ett möte jag skulle på.
M-P passade på att byta till sommardäck till Forden, tur att vi har dubbfria vinterdäck på den så vi slapp stressa med däckbytet.
Senare kom M-P dit jag var och barnen fick njuta av mummus sällskap några timmar till.
Jag och min älskling passade på att äta middag ute utan barn, det händer ju inte så ofta, innan vi sedan hämtade hem barnen.
Ännu en härligt solig dag till ända.
Tack för hjälpen mamma! Kiitos avusta äiti!
// Sargit

4 kommentarer:

maria sa...

Hej, jag har hittat din blogg :-) Roligt att se de små och allt de hittar på.
Nora smakade också memma i helgen, men det uppskattades inte - däremot grädde och socker ;-)

Hälsn.
Maria (med Nora)

Familjen Sundström sa...

Hej Maria. Välkommen :)
Vi syns väl på lördag om inte förr.
// Sargit

mummu sa...

useammin vaan näitä mummupäiviä.ne on kivoja.

Katja sa...

Här hemma är de bara jag som äter memma, tjejerna har smakat, som varje år men tycker fortfarande inte om de, ha ha =)) Gott är det! =)