lördag 2 april 2011

Skogsknopps dags igen

Det började inte bra för Williams del idag.
Han vägrade helt enkelt att gå, som han oftast gör utomhus, men idag var han envisare än förr (undrar var han fått sin envishet ifrån, hihii).
Resten av gruppen fick gå i förväg då vi vägrar att bära på honom.
Jag blev kvar med William och försökte lirka och locka för att få honom att gå.
Han skrek och grät och la sig på marken till och med, vägrade helt enkelt att gå själv.
Jag höll mig lugn och tålamodig även om jag flera gånger tänkte ge med mig, men då min rygg inte klarar det så hade jag inget annat val än att försöka få honom att vilja gå själv.
Efter säkert en kvart så insåg han till slut att jag inte skulle bära honom och då vände det.
Han gick glatt vid min sida och vi tittade på kottar, harbajs och lyssnade på fågelsången innan vi kom ikapp de andra.
Idag skulle vi på kott-jakt, barnen fick hjälpas åt två och två att samla kottar i hinkar, för att senare se vad det var för slags kottar gran eller tall.
Sanna ville vara med Emma vilket hon inte verkade ha något emot.
 Så klart hanns det med lite bus också, att åka rutsckana och att hoppa från en liten klippa är väldigt populärt,
 speciellt då pappa tar emot en och snurrar runt lite i farten.
 Fika dags i det gröna, så gott det kan vara med varmchoklad utomhus.
 Båda barnen gillar verkligen varmchoklad och att äta ute, även om bilden på Sanna inte ger en rättvis bild av hur mycket hon trivs.
 Se där, jag lyckades också att fastna på bild.
 På slutet som vanligt så skulle vi säga hejdå till trädet vi förut knackat på, då började barnen krama trädet.
Sanna passade då på att ta reda på hur bark smakar.
Vi hade vissa svårigheter att övertala barnen om att det var dags att sätta sig i bilen, Sanna ville hellre leka med Emma vilket hon talade om för oss besviket då vi skulle gå.
// Sargit

3 kommentarer:

Thomas - nästan ikapp! :) sa...

Nog för att tiden går snabbt, men än är barnen inte redo för skogsmulle, Sargit. Skogsknopp heter det. ;)

Emma var på ett strålande humör och gick hela vägen hem - till lekparken där hon gungade och lekte i mer än en halvtimme! Det måste varit rejält med energi i det där fikat! :)

Har några fina bilder på Sanna & William från dagens träff - ni ska få dem vid tillfälle. :)

Familjen Sundström sa...

Thomas: Haha! ja så det kan gå då man är trött och försöker blogga i allhast sent på kvällen :)
Nu har jag rättat det och ja tack, tar gärna emot bilder vid tillfälle :)
// sargit

farmor Anci sa...

å vad jag längtar efter barmark. Här är det fortfarande ca en halv meter snö kvar om man inte räknar med de stora högarna som skottats upp