fredag 1 april 2011

Iväg på kalas

Då var man tillbaka i rutinerna igen.
Det var tufft att komma upp på morognen då jag nu fått sova till kvart i åtta istället för kvart i sju de senaste två dagarna.
Men vi kom till dagis till slut.
Tidsplanerna för dagen sprack rejält för både mig och M-P så det slutade med att jag hann före honom hem och hämtade då barnen.
M-P kom hem precis då vi gick på parkeringen så han fortsatte med barnen ut på baksidan så att jag hann plocka ihop grejer då vi skulle iväg med en gång.
 Nästan en timma senare kom vi då äntligen iväg, vi skulle nämligen åka till Bergmans för att fira min älskade lilla syster Tina som fyller 24år på lördag men då de hade annat för sig då så firade vi henne idag.
Här visar hon upp födelsedagskortet hon fick från oss som William fyllt med fin konst.
 William hjälpte gärna till med att öppna paket.
 Sedan följde en hel del bus för barnen med vaari, Helena och moster Tina.
 Efter god mat så var det dags för efterrätt.
Tina verkade också lite sugen men hon fick snällt vänta till tårtan senare...
 Barnen har verkligen saknat Tina så nu passade de på att verkligen köra slut på henne hela kvällen.
Här använder de henne som hoppmaddras/gunga eller något, kul hade de!
 Senare då pyjamas skulle på så vägrade William att samarbeta, han ville helt enkelt INTE ha tröjan på.
Detta löste han på ett smart sätt, han höll båda händerna mot huvudet så att man inte kunde trä på tröjan.
Länge länge satt/ halvlåg han så hos pappa innan han till slut gav med sig.
 Barnen somnade rätt snabbt i min pappas och Helenas säng.
Då kunde vi vuxna börja spela sällskapsspel.
Ikväll blev det dock inte Settlers utan Niagara, ett spel som Tina fick från oss i present.
Den verkade lite klurig i början men visade sig vara hur roligt som helst.
Allt som allt en trevlig kväll även om det blev en aning sen hemfärd.
// Sargit

Inga kommentarer: