onsdag 20 april 2011

Ooops

Insåg hur länge sedan vi uppdaterade bloggen.
Allt är bra med oss, nästan i alla fall.
Jag var hos tandläkaren i fredags och munnen värker än, lagade tre hål och nu är vänstra sidan helt öm i tandköttet och vid tungan. Ringde igår men fick en tid först nästa torsdag :(
Tandläkaren trodde det var efterverkningar av bedövningen och irritation för att de varit och rotat runt där, själv misstänker jag infektion eller något.
Nåja, lite starka piller så fungerar man hyffsat i alla fall, fast någon matlust har jag inte då det är svårt att äta.
Lovar att blogga ikapp om de senaste dagarna ikväll, men nu närmast så har jag några timmar på mig att storstäda (är inte gjort sen före jul) och tvätta här hemma innan jag hämtar barnen från förskolan, mycket tidigare än normalt, så de får påsklov sedan.
Ska bli skönt att kunna njuta av ledigheten och slippa sådant tråkigt som städning sen, lika bra att göra allt nu på en gång även om det är jättetråkigt men då har vi det gjort i alla fall.

Uppdatering
Nu har jag städat undan en del av julen i vardagsrummet, belysningen hänger kvar fortfarande.
Våra fönstertomtar fick ta sig en "promenad" till en låda för att vänta på nästa jul.
Samlade även ihop alla ballonger som låg lite här och där.
Dessa har alltså överlevt sedan den första januari!
Hann inte med så mycket som jag planerat med städningen idag så får väl fortsätta lite imorn, hur nu det ska gå med barnen kring bena.
Eller så låter jag resten av städningen vara ett tag till, få se hur morgonen artar sig.
Nu finns lite uppdateringar här nedan.
Om våra äventyr idag får jag skriva om imorgon då ögonen börjar se i kors.
Dags att sova.
// Sargit

2 kommentarer:

Familjen Beutler sa...

Ta inte ut dig helt bara - så att du behöver resten av semestern för att vila upp dig! ;-)

mummu sa...

niin ja onhan sitä juhannuskin tulossa.sama kai koska siivoaa loput