torsdag 21 april 2011

Skärtorsdag med besök

Idag väcktes jag klockan nio av mina Sanna som kom fram till mig och sa "Muroja! Mamman muroja", bara att kliva upp och fixa frukost alltså.
Skönt att barnen kan roa sig själva på morgonen, hade hört dem då de vaknade men små slumrat vidare och trott att klockan var mycket tidigare än vad det var.
Blev lite förvånad då jag insåg vad klockan var.
Efter frukost fick vi besök av Amelie och Heidi, även min mamma kom förbi en snabbis med lite påskägg (utan godis men med annat kul).
Barnen trivs i Heidis sällskap så jag kunde i lugn och ro ta en dusch medan de lekte i barnens rum.
Efter lunch tog vi en promenad i det fina sommarvädret.
Vi fick gå tillbaka en bra bit då Sanna tappade sina solglasögon någonstans längst vägen, tyvärr hittade vi inte dem.
Vi gick hela vägen till Zacharias dagis (som ligger bredvid Ekilla skolan) då det var dags att hämta honom och så bestämde vi oss för att följa med och leka en stund på deras gård.
 Plötsligt ville både Sanna och William gå själva, de måste h inspirerats av Zach.
 Storebror kör lilla syster.
 Först åt vi alla lite banan till mellanmål.
 Sen började barnen upptäcka lekplatsen på nytt.
 Zach ger Sanna fart i väntan på sin tur att gunga.
 En syskongunga blev det, men Amelie ville inte gunga så länge.
 Jag skulle också gunga tyckte Sanna så då ställde jag upp på det, visst var gungorna/däcken större förr har jag ett minne av...
 Att åka rutchkana är alltid lika kul tycker både Sanna och William.
 Här leker Zach kurragömma med Sanna, men Sanna var mer intresserad av kottarna.
 Skogstrollet Sanna åker rutchkana på stenen.
 Lyckades fånga en liten ekorre på bild också.
 Heidi och Zacharias strax innan vi sa hejdå (hemma sa William "Kakarias" då han såg denna bild).
 Efter en lång promenad hem så hann jag pusta ut i några minuter i soffan innan barnen började bråka med varandra.
Sen fick vi besök av lite påskkärringar också.
 Familjen Beutler hade vi nämligen bjudit över på middag, det blev grillat så klart nu då vädret är bra.
 Max verkade njuta av egentid då vi andra satt vid matbordet.
 Så gott det är med grillat! Idag blev det ytterfläskfile fylld med vitlöksost inlindat i bacon och till det potatisgratäng och massa goda grönsaker till och annat smått och gott.
Efter maten var det pyjamasdags för de små.
Här tittar de på "Shaun the sheep" via Thomas i-phone i väntan på välling.
 Medan de små nattades så bakade jag och Elin lite choklad crossant till efterrätt. Mums.
Då vi njöt av dem så såg vi på "Bee movie" och sedan avslutades kvällen med ett parti Settlers efter att Elin också somnat.
Min tur att vinna ikväll var det.
Tack till Heidi, Amelie och Zacharias för en trevlig dag och tack till Thomas, Lina, Elin och Emma för en trevlig kväll.
// Sargit
p.s.
om ni kikar in på familjen Beutlers blogg så kan ni se en liten filmsnutt om vad barnen gjorde i väntan på maten...

2 kommentarer:

mummu sa...

ja ihan kiva äiti kun sinäkin kävit.

Heidi sa...

Vilka bra bilder det blev! Till och med ekorren fick du på bild! :)