söndag 17 april 2011

Lek på flera platser

Då jag kom hem från jobbet så hade min familj redan ätit lunch och roade sig ute på altanen.
Jag fixade en macka till mig och gick ut och satte mig för att titta på då barnen lekte.
Min macka fick jag inte ha ifred.
 Sedan var det dags att gå på husvisningar, vi hade två inplanerade idag.
Vi tog en skön promenad i det fina vädret, Sanna gick glatt en bra stund innan hon satte sig i vagnen självmant.
 Vid det första huset fasnade vi i trappan som ledde till baksidan.
Både Sanna och William gillar verkligen trappor, vilket de roat sig med inne i huset både upp och ner flera gånger själva.
Här en glad William på väg upp för trappan.
 Min älskade familj tar en paus.
 Stenar är väldigt roliga att leka med.
 Efter en promenad till nästa husvisning så hittade vi en sandlåda utanför till barnen glädje.
Där bosatte de sig medan jag och M-P turades om att titta på huset.
Båda trollen hade en hel del sand överallt efteråt...
 Då vi kom hem igen så gick vi ut på baksidan, där fortsatte leken i sandlådan.
 Sanna gungade mest hela tiden med sin pappa som sällskap.
Rutchkana och mellanmål han vi också med där ute innan det var dags att gå in för blöjbyte.
 Därefter fortsatte vår ute vistelse, fast M-P fick inte följa med då han åkte iväg för att tvätta bil och byta däck.
Jag promenerade iväg för att hälsa på några vänner som nyligen flyttat till steninge, men de var inte hemma visade det sig.
Istället fick jag och barnen roa oss på lekplatsen utanför dem.
 Sanna ville gunga ännu mer, och mycket fart ville hon ha.
 Sen blev det via ett telefon samtal plötsligt bestämt att vi skulle till familjen Beutlers för middag.
Först tänkte jag gå hela vägen men ändrade mig och tog bussen, vilket barnen blev väldigt glada åt då de skriker "buss" flera gånger varje gång en buss kör förbi.
Nu fick de äntligen åka buss för första gången på... kommer inte ihåg när senast.
De tittade sig tysta omkring och sa inte mycket alls under färden.
// Sargit

Inga kommentarer: