lördag 16 april 2011

Barnfri kväll

Imorse var det segt att komma upp för oss vuxna, tur att barnen kan roa sig själv.
Det busades först i vår säng då Sanna och William kom in till oss.
Sedan lekte de själv i deras rum och vardagsrummet.
Då M-P klev upp så hittade han William med en orange tuschpenna i handen i fullfärd med att måla vardagsrumsbordet och sina händer.
 Jag körde min älskade familj till Eurostop där de fick härja runt ett par timmar inklusive lunch (M-P får skriva mer om det sen) medan jag själv fortsatte till en övning med klubben.
Då jag senare mötte upp dem i affären så möttes jag av två väldigt nöjda och glada barn i fullfärd med att sluka varsin glass.
 På eftermiddagen kom då min mamma hem till oss för att vara barnvakt.
M-P och jag gav oss iväg i sista minuten som vanligt men iväg kom vi i alla fall.
Vi lämnade bilen i Rosersberg hos min kollega och vän Helen innan vi, hon och hennes man Gösta fortsatte in till stan emd deras bil.
Först njöt vi av en trevlig middag i Gamlastan på en trevlig Italiensk restaurang Agaton.
Jag försökte fota min efterrätt men bilden gör den inte rättvisa.
 Då vi var mätta och belåtna så anlände vi till Globen hela tio minuter före showens början.
När vi väl var på plats så blev det en lång väntan då showen var trettio minuter försenad.
Vi satt och njöt av stämningen och tittade på slideshowen på stora skärmen medan vi väntade.
 Då föreställningen väl började så var det väl värt väntan: Jeff Dunham!
Länge sen jag skrattat så mycket, i hela två och en halvtimma höll showen på.
 Hemma hade allt gått bra.
Barnen sov så sött då jag kikade in till dem, William hade insisterat på att ha en kjol på sig, och han vägrade ta den av sig ens då det var dags att sova (mer om William och kjolar i ett annat inlägg).
En härlig dag och kväll. Tack till Gösta och Helen för trevligt sällskap (det här får vi göra om) och tusen tack till min mamma som kunde ställa upp och se efter de små trollen.
// Sargit

1 kommentar:

farmor Anci sa...

jag känner till en annan ung man som tyckte han var fin....i samma ålder