söndag 24 april 2011

Glad påsk!

Denna härliga påskdag började med en högmässa i Märsta kyrka för vår familj.
Barnen fick mycket beröm för hur de var under hela mässan.
Visst var Sanna väldigt mammig, vilket inte gjorde det lätt de gånger jag skulle utföra mina uppgifter, men annars orkade de sitta lugnt hos oss i över en timme.
Sanna stod bredvid mig och gav mig moraliskt stöd (eller något) genom att hålla min hand medan jag läste förbönen.
Efteråt belönades de med fika så klart.
 Vi tog en närmare titt på påsklandskapet som min kollega Maud har ställt fram i kyrkan.
 De fick titta men inte röra men då Sanna ändå sträckte fram handen för att röra så sa William väldigt bestämt "nej, inte röra!".
Ni ser vilket sur min Sanna fick av tillsägelsen.
 Mina sötnosar i sina fina nya kläder.
Sannas klänning hittade jag på rea förra sommaren i Finland och Williams byxor på rea nu iår, hans skjorta var jag bara tvungen att köpa då vi sprang på den igår.

Sanna var inte så glad åt att åka hem igen då hon ville ner och leka, hon visste ju att det finns roliga leksaker och rutschkana nere i öppna förskolans lokaler.
Inte gjorde det lättare att mamma inte skulle med utan fortsätta jobba...
// Sargit

Inga kommentarer: