måndag 4 april 2011

Nu får man akta sig för vad man säger

Imorse ville William bara till vaari och leka.
Han upprepade detta flera gånger i mer och mer desperat ton.
Till slut sa jag att jag skulle ringa vaari och höra om han ville komma och leka efter att William och Sanna kommit hem från dagis.
Detta nöjde han sig med.
På eftermiddagen då M-P hämtade barnen så sa William "Vaari tulee" (morfar kommer) medan Sanna sa flera gånger "Shanna sova" då hon var trött.
Då blev William arg och sa "Vaari hemma" antagligen menade han att man kan ju inte sova om morfar är och hälsar på.
M-P sa inte så mycket om det utan undrade inom sig hur han visste att morfar skulle komma och försökte distrahera barnen med annat.
Så fortsatte det hemfärden fick jag höra.
Väl hemma blev William jättebesviken och ledsen då morfar inte var hemma hos oss.
Han blev så ledsen att han grät hysteriskt så M-P blev tvungen att ringa upp morfar så han kunde prata med William och tala om att han kommer snart. Då lugnade han sig.
Det var ju inte planerat imorse att min pappa skulle komma, men på eftermiddagen hade vi hastigt bestämt oss för att gå på husvisning ikväll och lyckades ha turen att få min pappa som barnvakt.
Så han skulle ju i alla fall komma senare, nu blev det lite tidigare som han dök upp då William saknade honom så mycket.
Tänk vad William kom ihåg och hade tolkat mitt svar som att morfar skulle vara hemma då de kom hem.
Så nu får man akta sig för vad man lovar då deras minne blivit så bra...
// Sargit

1 kommentar:

farmor Anci sa...

han förstår verkligen mycket nu för tiden den unge mannen....med vilja av stål =)