söndag 17 april 2011

Första grillkvällen för iår

Vi tog inte bussen hela vägen till Beutlers, utan vi gick från stationen i det fina vädret.
Vi fick sällskap av min gudmor Seija som bor nära stationen (på impuls ringde jag henne för att säga hej och se om hon hade tid att komma ut och hälsa), hon följde oss hela vägen så vi hann prata en hel del.
Framme på Illerstigen så blev det bus på deras innegård.
Här har Emma hittat en skön plats att vila i.
 Som påskris hade Lina tagit in kvistar från päronträdet som de beskar häromdagen, den verkade trivas i köket då den blommade så fint.
 Alla barnen roade sig länge med något som Sanna verkar tycka var konstigt (eller nåt).
 Det var Elins snigelsamling, länge "lekte" barnen med dem.
 Åka bil måste man ju också då man får chansen.
"Loppu!(= slut!) Tom!" var Williams reaktion då pappa gav han burken för att han ville ta en "rolig" bild.
Han får gott vänta, typ trettio år eller nåt, innan han får annat än tomma ölburkar om jag får bestämma...
Ikväll invigdes grillsäsongen med en saftigt god Entrecôte som alla åt med god aptit (synd bara att jag inte kunde njuta av den ordentligt).
 Efter den goda maten så fortsatte leken ett tag till.
 
 William hittade svarta tavlan och en krita, vår blivande konstnär.
 Barnen somnade i bilen på väg hem och fortsatte sova då vi bar in dem, jag följde deras exempel rätt så fort.
Tack till familjen Beutler för en trevlig kväll och god middag.
// Sargit

Inga kommentarer: