fredag 15 april 2011

Våren är här

Nu känns det som om våren är här.
Denna bild tog jag på vår altan och den säger allt om hur vädret var idag.
 Idag hämtade Tina barnen från dagis, själv var jag hemma och tyckte synd om mig i tio minuter (hann dammsuga också) innan barnen kom hem från dagis.
Jag var nämligen hos tandläkaren idag och lagade tre hål samtidigt. Gillar inte tandläkarbesök...
Då barnen kom hem så ville de leka ute på altanen, efter en stund tog jag fram blåsbubblorna.
Det var roligt tyckte barnen och även moster Tina.
 William lyckade faktiskt blåsa några själv också, men det var svårt att fånga på bild.
 Sanna kunde hon med.
 Vatten gillar båda barnen att leka med. Flera gånger fick jag fylla på vattenkannan åt dem som de sedan tömde i hinkar och annat.
Tur de hade sina vattentäta overaller på sig...
 Min syster Tina njöt av värmen hon med.
 Så här såg jag ut då jag försökte le, inte så snyggt. Det jobbiga var att bedövningen höll i sig i över fyra timmar!
Tur att fem föreställningen med påskvandringen för allmänheten inte blev av då jag hade lite svårt att prata tydligt då.
Då jag kom hem från jobbet och de sista påskvandringen för iår, så var det dags för en kväll med Settlers med Thomas och Lina när barnen somnat (Lina hade varit med mig och agerat lärljunge, medan hennes familj härjat med min familj hos oss).
Denna kväll var det M-P:s tur att vinna, inte så snällt av oss att vinna över våra gäster hela tiden.
Tur att spelet i sig är roligt oavsett om man vinner eller ej...
// Sargit 

Inga kommentarer: