fredag 22 april 2011

Plättar, fika och fest

Jag fick en skön sovmorgon idag. Tack älskling!
Då jag klev upp var det nästan dags för lunch.
Barnen hjälpte gärna till med lunchen, numera vet de hur det går till då man gör smeten.
 De turades om som vanligt att ha i ingredienserna och hjälpte till att vispa då och då.
 Vid lunchen fick William ett raseriutbrott då han inte fick mer glass till sina plättar, så han fick gå från bordet.
Han lugnade så småningom ner sig och vi började göra oss redo för en promenad då vi var bjudna på fika hos några nygamla bekanta.
Barnen förklarade flera gånger varför pappa inte var med oss, "pappa shova".
Sanna var lite blyg och mammig i början då vi kom fram medan William ganska snabbt knatade in och började leka med bilarna han hittade.
Snart kom resten av fikagästerna, Berit med Nathalie och Michaela (som jag haft i miniorer och juniorer) och så två långväga gäster Leila och Louise som förut gick i samma grupp hos mig också, men sedan flyttade långt bort.
Efter fikat tog Kristin fram playdoh-lera till barnen, både de små och stora gillade att leka med den.
 Efter flera timmars trevligt umgänge så började det bli dags för middag så vi gav oss av.
Krävdes mycket övertalning för att jag skulle få med mig barnen därifrån då Erikas (hon är lite äldre än våra troll) leksaker var väldigt spännande att leka med.
Men till slut lyckades jag få iväg dem.
Sanna ville gå till en början men sedan envisades hon att få sitta fram på vagnen.
Det gick bra hela vägen hem.
 Oj vad tiden går fort då man har roligt.
Middagen blev alldeles för sen vilket ledde till att vi blev väldigt sena till Dannes 30års kalas vi var bjudna till.
Nåja, vi tänkte att en snabbvisit skulle vi väl hinna med, säga hej och grattis iallafall.
Här gratuleras 30åringen av hela gänget.
 Vi hann inte mer än dit innan det var dags att ta på barnen pyjamasar och ge dem välling.
Så här i efterhand hade det nog varit bättre om jag och barnen stannat hemma, men kul var det att träffa lite "gammalt" folk en kort stund.
M-P körde hem oss för att sedan återvända till festen.
William somnade i bilen.
Jag la mig bredvid Sanna och i nästa stund vaknar jag av att M-P kommer hem från festen två timmar senare.
// Sargit

Inga kommentarer: