torsdag 28 april 2011

Det man inte har i huvet får maken ha i benen...

Efter jobb och tandläkarbesök så åkte jag upp till Maxi och storhandlade utan handlingslista.
Orutinerat, eller vad!
Köpte bland annat dessa vårmössor till barnen som de genast ville bära och ville inte ta av sig dem.
På bilden tittar de på Barna Hedenhös och äter äpple till efterrätt så att jag hann plocka in varorna i skåpen.
Vaari hade varit med och hämtat barnen idag och enligt M-P så visste William inte vilket ben han skulle hoppa på, så glad blev han.
Till middag åt vi en jättegod köttsoppa som min mamma skickade med oss igår. Kiitos äiti!
Då jag handlade så kom jag ihåg allt och lite till förutom en liten detalj, som var orsaken till handlingstrippen från början: Vällingen!
Den var helt slut så det var bara för min älskade make att åka iväg och köpa det.
Under tiden underhöll jag barnen, rättare sagt underhöll de sig själva rätt bra, i badet för att få dem att hålla ut tills vällingen anlände.
Blev lite senare läggning än vanligt men barnen var i alla fall nöjda i sina sängar där de läste själva efter att jag läst saga och sagt godnatt.
Sanna kom ut en gång och sa att hon ville ha mer välling, men då hade jag redan fyllt på en gång och hon hade nästan hälften kvar.
Då sa jag (fortfarande sittandes i soffan) att om hon inte ville ha sin välling kunde hon ställda flaskan på köksbordet och sedan gå tillbaka till sängen.
Jag blev väldigt förvånad då hon gjorde precis som jag sa utan att jag ens behövde upprepa mig!
Nu börjar de bli stora våra små troll.
// Sargit

1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt hon gjorde som du sa..så stolt man blir som mor då eller hur!! Hoppas de håller i sig och det blir mer och mer...med reservation för lite bakslag såklart. hihi

Hälsningar Bettan
tvillinglivet.blogspot.com