söndag 1 maj 2011

Klädbytardag och cykelmeck

Morgonen var tuff, väldigt tuff.
Någon gång imorse kom båda barnen in till oss och gosade i vår säng.
Det gjorde att det inte blev så mycket sömn därefter, fast man försökte, då det klättrades och sparkades och tändes och släcktes läslampor med mera.
Till slut klev jag upp då det var läckageblöja som behövde bytas.
Jag åkte iväg före lunch till Rosersberg då det var sista dagen för klädbytardagen.
Lina, Thomas och Emma plockade upp mig, min familj fick stanna hemma.
Emma ville bära på kassen med fynd till bilen men den var för tung, utan alltför mycket övertallning nöjde hon sig med att bära min handväska istället.
 Efter lunch åkte vi på husvisning.
När vi kom hem så satte M-P fast cykelstolen på min cykel, barnen ville också hjälpa till.
 Jag var så trött så jag gick och la mig en stund och somnade på stört.
Orkade knappt reagera senare då M-P och barnen skulle iväg till vaari i förväg (jag skulle följa efter senare var det tänkt).
Men ett litet problem med vår katt kom ivägen för min sömn, så jag åkte samtidigt som resten av familjen.
Hos min pappa blev det lek och sedan middag. Barnen njöt av tillvaron.
Själv var jag fortfarande så trött så jag gick och la mig på soffan efter middagen och somnade.
Vaknade först då det var dags att åka hem och natta barn.
Nu sitter jag här och har bloggat ikapp och fast jag är trött så kan jag nog inte sova riktigt än.
Men snart så.
// Sargit

Inga kommentarer: