måndag 30 maj 2011

Skansen

Då barnen varit med på Öppna förskolans resa till Skansen sen de föddes så kunde vi ju inte missa det detta året.
Så jag använde min komp för att vara med under dagen, bussresan dit och hem var inte så lyckad men tack vare hjälpande händer så gick det bra.
Sanna somnade i min famn halvvägs till stan.
Sedan var hon väldigt pigg och intresserad av allt hon såg.
Då mini-skansen håller på att renoveras så hade de en mindre variant en bit bort som vi så klart besökte.
Förutom kaniner så fanns det även getter där som man fick gå in till.
Varken Sanna eller William ville gå nära djuren men tittade nyfiket på dem på avstånd.
Jag hade förberett pastasallad till lunch, men då barnen såg att det fanns korv med bröd så vägrade de äta allt utom just det.
Så klart fick bageriet besök också, jag köpte med mig hem en påse med goda bakverk.
Tur att jag har så trevliga och hjälpsamma medarbetare som kan ta över vagnen ibland så jag fick vila.
Tack Susanne!
Thomas, här har du den bästa bilden av en uggla jag fick som du bad mig fota.
Grottorna vid björnarna gillade Sanna att busa i.
Sanna ville gärna gå själv medan William som vanligt ville sitta i vagnen.
Här tittar vi på björnarna tillsammans med Catrine och Emelie, Philip ville också sitta i sin vagn.
Men några korta stunder ville William kika närmare på djuren, speciellt om det innebar att han fick klättra lite.
Älgarna var nog de djur som vi stannade vid längst.
Här tittar William på en säl som solar.
Strax innan det var dags att bege sig till bussen så somnade William till slut.
Han var inte så glad över att bli väckt senare då vi skulle in i bussen.
Att skiljas från vagnen verkar vara en stor katastrof för honom fast man förklarar att vagnen åker med i bagaget.
Både Sanna och William var så mammiga just vid på- och avstigningen så de bara skrek om jag gick ett steg ifrån dem. Och det måste jag ju göra då jag skulle lyfta in/ur vagnen i bagageutrymmet.
Eftersom jag skulle jobba senare så fick barnen följa med mig dit i väntan på att pappa skulle sluta jobba.
Rita ville de göra så det fick dem.
Kan säga att jag var helt slut efter denna trevliga soliga dag.
Men kommer nog tveka en gång extra om jag får för mig att åka iväg själv med barnen igen på en liknande resa. Ett par extra händer hade inte varit dumt.
Nu hade jag ju turen att få hjälp av mina kollegor och andra föräldrar då och då vilket utan jag inte skulle ha klarat mig tror jag. Ett stort Tack till er!
// Sargit

1 kommentar:

Thomas sa...

Kul och tur att ni hade sådant fint väder!
Och tack för den fina bilden på ugglan! :)