måndag 16 maj 2011

Hemmadag för barnen, nåja från dagis i alla fall

Då vi inte riktigt visste vad det var för prickar som William fått så fick båda barnen stanna hemma för säkerhetsskull idag.
Fast prickarna hade börjat blekna redan, men han klagade på ont i munnen och där hade han visst prickar också.
Efter några telefonsamtal så fick jag en tid hos läkaren tisdagmorgon kl. 08.00 (som tur är så fick de ett återbud och ringde och kolla om vi ville komma i eftermiddag istället).
Vi tog det lugnt på morgonen med att klä på oss, äta frukost och vika tvätt från i går kväll.
Då det närmade sig lunch så körde vi till min mor som återigen ställde upp som barnvakt, vi hann äta lunch ihop också.
Av någon anledning ville Sanna bara ha makaroner och ingen sås eller kött, men det gick bra att äta av såsen från min tallrik (?).
 Jag hann till jobbet och förbereda inför dagens grupp innan det var dags att hämta mina små troll och min mor och bege oss till läkarmottagningen.
Lite leksaker fanns det för dem att roa sig med medan vi fick vänta.
 Sen fick vi träffa en jättetrevlig kvinnlig läkare.
Hon trodde som jag att det nog var en allergiskreaktion mot något han fått i sig, men då han är så ung så är testerna opålitliga så inga sådanna tas innan tidigast vid treårsåldern (om inga allvarliga reaktioner uppkommer).
Men vi fick tavegyl hem ifall det skulle komma igen.
Jag blev lite sen till mitt jobb så både barnen och min mor fck följa med mig dit, då jag inte hann skjutsa dem hem.
Både Sanna och William var otroligt mammiga vilket gjorde mitt jobb svårare, men efter en stund så ville de måla också då de större barnen skulle måla.
 Detta roade de sig med nästan fram till när M-P kom från jobbet och hämtade dem.
 Då jag var färdig på jobbet så mötte jag min familj vid parkeringen våran och så gick vi iväg på husvisning.
Barnen var lite trötta och kinkiga och självklart var napparna hemma.
Men som en sann förälder så råkade jag ha en i väskan, vilket William fick som var tröttast och klagade på ont i munnen.
Då Sanna frågade efter nappen sa jag att den är hemma och vi hade bara en med, att hon klarade sig utan och att då William hade ont fick han ha den vi hade med.
Det gick några sekunder och jag verkligen såg hur hon tänkte till innan hon pekade på sin mun och sa "ont".
Så söt unge!
Men hon glömde snart bort hela nappen då det fanns gungor på hustomten som hon ville prova.
Vilket hon fick en liten stund.
Då vi hade lovat Sanna att hon skulle få gunga mera så stannade vi till vid "deras" lekplats på hemvägen.
William ville bara sitta i vagnen medan Sanna gungade.
 Jag åkte iväg för att handla och sedan hämta hem vagnen som blivit kvar hos min mor.
När jag kom hem så möttes jag av snarkningar då hela min familj sov gott.
Då blogger inte ville sammarbeta med mig så gav jag upp sedan och gick och la mig istället, efter att ha drömt mig bort till vårt eventuella nya boende och olika förbättringsalternativ där.
// Sargit

Inga kommentarer: