tisdag 24 maj 2011

Födelsedag firas som barnvakter

Först vill jag börja med att säga: Grattis min älskade make på din födelsedag!
Nu är vi lika gamla fram till min födelsedag i november, hihii...
Har ju grattat honom flera gånger redan men gör det här på bloggen också för det är han värt tusen gånger om.
Då jag kom hem idag var jag så trött att jag gick och vilade medan M-P hämtade barnen.
Slocknade på stört och vaknade av glada ljud från barnen som skyndade sig in.
William sprang in till mig direkt med en mössa som mummu kom med igår kväll (mummu har varit i Finland och ville så klart träffa sina barnbarn då hon kom hem).
Han verkar gilla mössan.
Så nu har Sanna en jordgubbsmössa och William en blåbärsmössa till sommarn.
 Båda barnen var trötta så de fick ligga i sina sängar och vila en liten stund då jag började med pizzadegen, Sanna somnade på stört men William kom ut efter en stund och hjälpte mig laga mat.
 Lagom till pizzorna skulle in i ugnen kom Lina med Emma och Elin.
Tyvärr hade middagen blivt sen, så Lina hann själv inte äta med oss innan hon skulle på ett möte på Elins blivande skola.
Fast pizzorna blev lite väl mörka (då vi glömde bort dem i ugnen) så åt alla med god aptit.
Trion var i stort behov av ett bad efter maten vilket de inte hade något emot.
Lina kom tillbaka tidigare än beräknat så medan Emma badade klart passade hon på att äta middag hon med.
Då småttingarna fått på sig pyjamas och en vällingflaska var i handen, satt vi och mös en stund i soffan samt hade ett skype-samtal med farmor i Umeå.
Sen var det dags att säga adjö till Elin, Emma och Lina och sedan natta barnen.
En trevlig kväll blev det, men fast jag tog en powernapp tidigare så är jag trött så nu är det dags att bege sig till drömmarnas värld.
// Sargit

Inga kommentarer: