fredag 27 maj 2011

Kontrakt på hus! och borta natt

Den största nyheten har jag ju redan släppt på Facebook, men för er som inte vet det så är det nu klart att vi ska flytta!
I eftermiddag passade vaari de små trollen medan vi föräldrar åkte iväg och skrev på kontrakt på hus.
 Nu bor vi i en 2,5:a vilket är väldigt trångt så vi ser verkligen fram emot att flytta till en 4:a.
Det bästa är att barnen kan gå kvar på samma förskola då huset ligger inte mer än några hundra meter bort härifrån.
Men lite skrämmande är det ju trots allt, att vara husägare det är stort.
Allt är ju inte hundraprocentigt klart än då vi måste få vår lägenhet såld först, så känner du någon som är på jakt efter nytt boende så tipsa dem om vårt.
Så fort vår lägenhet är ute på hemnet så fixar jag in en länk här så klart.
Kvällen hade vi planerat att tillbringa i lugn och ro hos familjen Beutler, men vi hade glömt bort att jag och M-P hade en liten övning på kvällen inför presentationen i Göteborg.
Tur nog ställde våra vänner upp och såg efter de små trollen.
Då vi kom tillbaka så värmde vi middagsrester åt oss och sedan var det dags för efterrätt.
Barnens första marrängsvich (eller hur det nu stavas).
 Gott var det även om William inte var sugen på det alls medan Sanna ville ha mer marräng, men hon fick nöja sig med två marränger och sedan lite banan och glass från mig.
Senare än normalt så var det då dags för sagoläsning för de små, detta tog Lina hand om galant.
Då alla fyra barnen hade somnat så kom Settlers fram igen, och denna kväll fick jag äran att vinna.
Sedan kröp jag ner på maddrassen i vardagsrummet (där barnen redan sov i sina resesängar) och Lina i sin säng, medan herrarna satt uppe ett bra tag till och somnade till TV:n (fick jag höra senare).
Tack för barnvakteriet och för en trevlig kväll Thomas och Lina.
Precis vad vi behövde för att varva ner efter denna spännande vecka.
// Sargit

Inga kommentarer: