lördag 7 maj 2011

Gissa vad vi ätit/äter ska äta?

Jag hann hem och dammsuga och servera barnen lunch innan gästerna började anlända.
Jag skulle nämligen vara värd för ett Me&I party idag.
Så roligt att så många kunde komma!
Som alltid gick tiden fort och så hann jag knappt prata ordentligt med vänner jag itne träffat på lääääänge, får ta igen det en annan gång.
Köpte faktiskt något till mig själv för en gångs skull, en sommarklänning. Så klart fick barnen en varsin t-shirt också.
Hade velat ha de röda canvasbyxorna till dem men de var slut i den storlek jag var ute efter.
Senare blev det lite mys i solen med lite gott.
 
 Fick även lite försenade gäster som kom då alla gått men de var mer ute efter sällkapet och fikat, vilket de fick så klart. Rasmus är yngre än Sanna och William men det kan man inte tro då man ser honom (glömde bort att fota).
Då klockan närmade sig fem så bestämde jag mig för att åka och handla till middag då det skulle grillas på bakgården.
Först var tanken att handla själv, sedan att ta med mig bara ett barn men det slutade med detta:
 Om någon av er läsare någon gång tänker att ni ska iväg och handla själva med två små, utan barnvagn, strax före middags dags så vill jag bara säga en sak; GÖR DET INTE!
Nog om det...
Hemma till slut insåg vi att barnen aldrig skulle orka med att vara ute på bakgården och grilla, så vi grillade hemma själva istället.
Mysig familje middag blev det.
Till efter rätt blev det något som både Sanna och William slukade flera bitar av och ropade "mera!" då det var slut.
Kvällen avslutades mys i soffan med film och chips då barnen somnade rätt snabbt ikväll, inte så konstigt då vi hoppade över sömnen som de brukar behöva efter en förmiddag i skogen.
// Sargit

Inga kommentarer: