onsdag 4 maj 2011

Tvillingträff och godnattsaga

Då vädret är som det är så har overallerna kommit fram igen.
Så här såg det ut strax innan jag gick från dagis imorse, barnen sucktade efter gungorna.
 Ikväll skulle då vårens sista tvillingträff gå av stapeln.
Det var två familjer till anmälda förutom våran så jag såg verkligen fram emot grillningen ikväll.
M-P kom som tur var tidigare till kyrkan så barnen fick ha alla leksaker för sig själv en bra stund, de kände sig som hemma direkt.
Jag upptäckte att grillen inte var ihop byggd så jag satte min älskling i arbete medan jag förberedde annat.
Han fick god hjälp av William medan Sanna mer tittade på.
 En ny familj ända från Bro kom ikväll med barnen Zara och Liza 4,5månader.
Facebook är faktiskt bra till något för utan den skulle jag inte fått lära känna PO och Karin ikväll.
Synd att den andra familjen som anmält sig fick förhinder i sista stund, men det blir fler gånger senare att ses.
Men då Liza och Zara är så små så fick Sanna och William fortsätta ha alla leksakerna för sig själva.
William har på sistone varit jättereserverad och rädd för främmande män.
Idag inget undantag i början, men vid matbordet så smälte han och slängde iväg ett leende till PO.
Efter korv med bröd (samt mera lek för barnen) och äppelpaj så var tiden plötsligt alldeles för mycket.
M-P kunde inte vara med på kvällens tvillingträff på grund av ett annat möte, men han kom mot slutet och hämtade hem barnen så jag kunde röja undan disk med mera efteråt.
Tack igen till PO och Karin för en trevlig kväll, tack även till min praktikant Micaela för all hjälp ikväll.
Jag hann hem precis lagom till nattningen.
William sa "Mamma läsa saga. Mamma luke kirja. Mamma läsa bok. Mamma läsa Nappe", fast inte i ett svep då.
Så det var bara att ta fram favoritboken i fråga och sätta sig och mysa i fåtöljen med mina små älsklingar.
Efter sagan brukar barnen få säga godnatt till "Nappe", det gör dem genom att krama boken och pussa boken (med napp i mun) flera gånger.
 William gillar verkligen boken,
 så pass att han gärna vill läsa själv efteråt också.
Här är den andra favorit sidan han tittar på, den stora favoriten är sidan med en uggla i ett träd.
Barnen somnade väldigt snabbt ikväll efter denna långa trevliga dag.
Hoppas de sover gott hela natten nu.
Själv har jag fått besvär av min allergi, har tagit tablett men det hjäler inte alls.
Nåja, lite sömn kanske hjälper.
Om inte annat så kanske jag slutar klia ögat med handen om jag sover...
// Sargit

1 kommentar:

Thomas sa...

Det låter helt klart som att det är dags att köpa ögondroppar (om du inte redan gjort det), Sargit! Om nu de receptfria varianterna inte hjälper finns det starkare att få om du går till läkarmottagningen. I värsta fall finns det antiinflammatoriska som *garanterat* hjälper (drabbade mig ett år). Det är INTE kul med söndergnuggade ögon! :-/