fredag 20 maj 2011

Fredax igen

Jag hämtade barnen tidigt som vanligt är på fredagar numera.
Vi åkte till öppna förskolan i Valsta kyrka där våra vänner Heidi, Zacharias och Amelie redan väntade på oss.
Även Catrine, Emelie och Philip var där och en hel del andra. Full rulle som vanligt alltså.
Hadi dök också upp senare med sin mamma Fayeza och pappa Hasnain.
Efter fikat var det dags för casper-teater, Zacharias första.
Alla tre fängslades av dockorna som hade fullt upp och hann inte med på Nalles honungsfest.
 Amelie var på ett strålande humör och log med hela ansiktet som vanligt, hon var dock mer intresserad av att tugga på leksaker än casper-teatern.
 Sanna hittade ett garnnystan att roa sig med, vem behöver leksaker då det finns garn?
William lekte mycket med dockhuset som han möblerade om, men så beboeligt vet jag inte om det blev då alla möblerna var inpressade på det nedre planet till slut.
 Rita ville både Sanna och William göra.
Tyvärr hann de inte rita så länge då det var dags för samling och då blev Sanna högljudd och upprepade "rita, rita!" flera gånger om så jag knappt hörde annat.
 Tur att M-P dök upp i samma veva och att Moa blåste såpbubblor (alla barnen som ville fick också blåsa).
"Shanna blåsa!" tjatade Sanna och blev grinigare och grinigare.
Hon hade inte riktigt tålamod att vänta på sin tur idag.
Då det var dags för min familj att gå (jag skulle stanna kvar och jobba några timmar) så gick det lättare att få barnen att samarbeta då de fick sitta uppe på klädhyllan medan pappa tog på skorna.
 Där trivdes de bra, man såg ju mycket bättre där uppe än nere från golvet.
Då jag kom hem var det precis dags för välling, tandborstning och saga.
Sanna blev hysterisk då jag inte var kvar i deras rum då jag gick och värmde mer välling.
Då jag kom tillbaka så la jag mig ner med henne och en minut senare sov hon.
När sagan var slut och William flyttade från M-P:s famn till sin säng sa han "mamma sova hä, pappa sova Shanna".
Jag la mig ner och förklarade att Sanna sov redan så pappa behövde inte lägga sig där, då blev han nöjd.
Efter att ha berättat om sin dag för mig (han kom ihåg mer än jag trodde han skulle) så somnade han rätt fort, så gjorde även jag.
Då jag vaknade var det dags att baka lite cheesecake då vi får gäster i helgen.
Ska baka lite annat också men det får bli imorrn eller på söndag.
Nu ska jag försöka få i mig min kvällsfika som min älskling serverat åt mig och sedan gå och lägga mig.
// Sargit

Inga kommentarer: