torsdag 5 maj 2011

Fint, glatt, gott och rättvist

På morgonen möttes jag av denna syn i vardagsrummet, var bara tvungen att fota det även fast bilden inte gör den rättvisa.
 William tycker om att cykla vilket han roade sig med en stund, men då jag skulle gå så började han gråta för andra dagen i rad.
Tungt att gå ifrån ett gråtande barn även fast man vet att h*n slutar så fort man försvunnit i princip.
 Förmiddagen hade vi stormöte på jobbet. Idag handlade det om rättvisemärkt.
Har själv i flera år varit bekant med och köpt rättvisemärkta produkter och efter idag så är jag än mer övertygad om att fortsätta välja rättvisemärkt så ofta det går och är möjligt.
Så till lunchen blev jag glad då jag hittade Ubuntu cola i Valsta Ica!
Ett ännu större plus var att den låg i kylen...
Det är gott men inte riktigt som "äkta" coca cola.
Vill du veta mer om Rättvisemärkt / Fairtrade så kan du läsa om det här.
// Sargit

1 kommentar:

farm sa...

owao vilken hibiskusblomma. Det var länge sen nån av mina visat upp sig