torsdag 5 maj 2011

Flera gratulationer!

Idag säger vi grattis till vår vän Johan som fyller 32år idag.
Idag säger jag även grattis till min älskling på förlovningsdagen (även om vi inte firar den direkt).
För sex år sedan så tillbringade vi en härligt solig dag på Lidingö med picknick, där min älskling ställde sig på knä och friade.
Puss älskling, älskar dig nu och för evigt!
Vi var också iväg och grattade vår vän Heidi som fyllde år igår, men då hade vi ju fullt upp med annat.
Så vi kom överens om att äta middag ihop idag istället.
Grattis igen Heidi!
Barnen kom bra överens som vanligt.
Så klart blev det lite konkurens om vissa leksaker/böcker ibland, men i det stora hela så märkte vi hur bra barnen trivs med varandra.
Här en filmsnutt som visade tre energiknippen efter maten, observera att de redan hållt på en bra stund innan jag började filma och fortsatte även efteråt.
Både Sanna och William är facinerade av bäbisar, de stannade flera gånger till vid Amelie och log och höll i hennes hand med mera.
Sanna satt en stund med Amelie i knät också och sedan bredvid henne.
Här sitter William bredvid Amelie och klappar henne lite då och då, innan den vilda leken fortsatte.
Här en till filmsnutt som visar hur roligt Sanna, William och Zacharias fortsatte att ha.
När vi fikat så blev det sagoläsning i soffan för att göra ett försök att lugna ner trion.
Det lyckades till en viss del, men alla tre levde sig in i boken så pass att de hade svårt att sitta still.
 Tack för en trevlig kväll Heidi, det får vi göra om.
Då barnen låg i sina sängar så satte jag igång att röja i vårat katastrofområde nummer ett; sovrummet!
Oftast är det det rummet dit vi slänger in allt vi inte vet vart det ska då vi städar i övriga lägenheten, och dörren dit är oftast noga stängd då vi får gäster.
Men ikväll fick jag nog och hittade till slut andra möbler än sängen där inne.
Hoppas ordningen håller i sig, i alla fall över helgen...
// Sargit

Inga kommentarer: